Overslaan en naar de inhoud gaan

Opnieuw daling personeelsadvertenties

Het aantal advertenties begin dit jaar voor vacatures bedroeg 291,8 duizend, een daling van 29,1 procent ten opzichte van het tweede…

Vakbladen

De grootste klap krijgen de vakbladen, waar een daling van bijna 50 procent te zien is. Dagbladen laten een daling zien van ruim 22 procent. Nielsen is met name sterk in het meten van de printmarkt. Op internet meet het bedrijf een select aantal vacaturesites en komt daar uit op een daling van het aantal personeelsadvertenties met 28 procent.

 

Daling

Het belangrijkste overheidsnieuws van de dag

Schrijf je in voor de Binnenlands Bestuur nieuwsbrief

Toch is het juist deze groep die de daling veroorzaakt, aangezien 91 procent van de personeelsadvertenties die Nielsen heeft gemeten op internet wordt geplaatst. Dagbladen hebben een marktaandeel van 6,2 procent, vakbladen 2,4 procent. "Overige mediatypen" zijn goed voor 0,4 procent van de advertenties.

 

Reparatie

Het belangrijkste overheidsnieuws van de dag

Schrijf je in voor de Binnenlands Bestuur nieuwsbrief

De beroepsgroepen waarin het aantal advertenties groeide waren installatie, reparatie en onderhoud enerzijds en communicatie, marketing en pr anderszijds. Administratie, klantenservice, handel en verkoop daalden, maar niet zo fors als beleid en bestuur. Het aantal personeelsadvertenties voor ambtenaren daalde met bijna 40 procent. (Bron: Flexmarkt)

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heeft u al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heeft u al een account? Log in