Verkeerde schatting
De cliënt douchte wegens een blessure niet thuis, maar ging bij familie in bad. Waternet zat daardoor verkeerd met de jaarlijkse schatting en verhoogde eigenhandig de voorschotten. Na een klacht daarover corrigeerde het bedrijf vorig jaar wel de factuur, maar verzuimde het de procedure bij het incassobureau te staken. De aanmaningen bleven komen en de vrouw werd zelfs gedagvaard om haar te hoge waterrekening te betalen. Na interventie van de ombudsman werd een rechtszitting afgeblazen, blijkt uit het rapport.
Duidelijker uitleg
Uiteindelijk heeft Waternet de incassokosten op zich genomen, wat het bedrijf volgens de ombudsman siert. Los daarvan dringt de ombudsman aan op heldere facturen met duidelijkere uitleg van begrippen en bedragen.
Ombudsman tikt Waternet op vingers
Waternet heeft zich onbehoorlijk gedragen door het waterverbruik van een zuinige klant veel te hoog te schatten en een deurwaarder op haar…
Uiteindelijk heeft Waternet de incassokosten op zich genomen, wat het bedrijf volgens de ombudsman siert. Los daarvan dringt de ombudsman aan op heldere facturen met duidelijkere uitleg van begrippen en bedragen.
Uiteindelijk heeft Waternet de incassokosten op zich genomen, wat het bedrijf volgens de ombudsman siert. Los daarvan dringt de ombudsman aan op heldere facturen met duidelijkere uitleg van begrippen en bedragen.
Reacties: 2
U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Het siert Waternet dat zij de incassokosten betalen die zij zelf hadden voorkomen? Wat een onzin, ze hadden de procedure gelijk moeten stopzetten! Die incassokosten zijn onnodig gemaakt en daar is Waternet voor verantwoordelijk. Niet meer dan normaal dus dat zij de incassokosten voor hun rekening nemen.
hadden kunnen voorkomen bedoel ik natuurlijk...