Overslaan en naar de inhoud gaan

Klachtenbehandeling Amsterdam niet op orde

De klachtenbehandeling van de gemeente Amsterdam kan beter. Dat blijkt uit het rapport Klagen aan de Amstel, dat de gemeentelijke ombudsman…

Van de twintig gemeentelijke organisaties en veertien stadsdelen, die door de ombudsman werden onderzocht, hadden slechts vijf instanties hun klachtenbehandeling op orde. Drie van hen staan volledig stil, twaalf instanties zijn goed op weg en dertien zijn bezig met verdere ontwikkeling.

Impuls
Met het rapport wil de ombudsman de behandeling in Amsterdam een positieve impuls geven. De instanties werden door hem onder meer beoordeeld op de manier van voorlichten, het herkennen van klachten en de positie van de klachtencoördinator.

Lees meer:
Steeds meer klachten over gemeenten (16/09/2008)
Klaaglijn over Europese regels (05/09/2008)

 

Het belangrijkste overheidsnieuws van de dag

Schrijf je in voor de Binnenlands Bestuur nieuwsbrief

Het belangrijkste overheidsnieuws van de dag

Schrijf je in voor de Binnenlands Bestuur nieuwsbrief

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heeft u al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heeft u al een account? Log in