Overslaan en naar de inhoud gaan

Financiering Rotterdamsebaan is rond

De Rotterdamsebaan bij Den Haag gaat het rijjk 295 miljoen kosten. De gemeente Den Haag legt nog eens 300 miljoen bij deze weg die de A12…

Er is genoeg geld beschikbaar om de Rotterdamsebaan in Den Haag aan te gaan leggen. Het Rijk betaalt 295 miljoen euro, de gemeente Den Haag en het Stadsgewest Haaglanden 300 miljoen euro. Dat maakte de gemeente dinsdag bekend.

A12 ontlasten
De Rotterdamsebaan moet de Utrechtsebaan (A12) gaan ontlasten. Die weg staat dagelijks vol met auto's, omdat mensen Den Haag in of uit willen. De gemeente hoopt dat de nieuwe weg ook het sluipverkeer in Rijswijk en Voorburg zal verminderen.

Twee rijbanen
De Rotterdamsebaan krijgt twee rijbanen in beide richtingen. De weg begint bij knooppunt Ypenburg en gaat met een boortunnel onder Voorburg-West door naar de Binckhorstlaan. De tunnel zal 2,1 kilometer lang worden. De colleges van burgemeester en wethouders van Den Haag, Leidschendam-Voorburg en Rijswijk hebben ingestemd met het tracé. De gemeenteraden praten daar in september nog over.

Flessenhalzen
De aanleg van de Rotterdamsebaan is één van de maatregelen om de hardnekkige files rond de Hofstad terug te dringen. Daarom wordt er de komende jaren veel aangepast rondom de stad, onder meer aan de in- en uitvalswegen. Volgens minister Melanie Schultz van Haegen is de A4 bij Den Haag - de zogeheten A4-passage - een van de meest nijpende flessenhalzen in de Randstad.

Flessenhalzen
De aanleg van de Rotterdamsebaan is één van de maatregelen om de hardnekkige files rond de Hofstad terug te dringen. Daarom wordt er de komende jaren veel aangepast rondom de stad, onder meer aan de in- en uitvalswegen. Volgens minister Melanie Schultz van Haegen is de A4 bij Den Haag - de zogeheten A4-passage - een van de meest nijpende flessenhalzen in de Randstad.

De aanleg van de Rotterdamsebaan is één van de maatregelen om de hardnekkige files rond de Hofstad terug te dringen. Daarom wordt er de komende jaren veel aangepast rondom de stad, onder meer aan de in- en uitvalswegen. Volgens minister Melanie Schultz van Haegen is de A4 bij Den Haag - de zogeheten A4-passage - een van de meest nijpende flessenhalzen in de Randstad.

Het belangrijkste overheidsnieuws van de dag

Schrijf je in voor de Binnenlands Bestuur nieuwsbrief

Reacties: 1

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

Willem Kamps

En wie betaalt de meerkosten die bij dergelijke megaprojecten altijd optreden?Zie de Haagse tramtunnel of de Amsterdamse Noord-Zuidlijn.

Op 22 augustus 2012, 10:43

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heeft u al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heeft u al een account? Log in