Overslaan en naar de inhoud gaan

Dienstverlening belangrijk in coalitieakkoorden gemeenten

Bijna 80 procent van de gemeentebesturen heeft in zijn coalitieakkoorden nadrukkelijk aandacht besteed aan dienstverlening.…

Mensgericht
Dat blijkt uit een onderzoek van TNS-Nipo, in opdracht van de VNG.

Volgens de VNG hebben veel gemeenten zich laten inspireren door een modelpassage die de organisatie samen met een aantal gemeenten heeft bedacht en in maart publiceerde. De onderzochte gemeenten willen daarbij hun dienstverlening vooral mensgerichter maken - begrijpelijker en met minder regels. Ook het bieden van inzicht in de status van een aanvraag of registraties wordt belangrijk gevonden. 

Klantcontactcentra
Daarnaast zijn de klantcontactcentra (KCC's) en de bijbehorende digitale dienstverlening (zoals het online aanvragen van een paspoort of een bouwvergunning belangrijke aandachtspunten voor de meeste gemeentebesturen. 

Het belangrijkste overheidsnieuws van de dag

Schrijf je in voor de Binnenlands Bestuur nieuwsbrief

Het belangrijkste overheidsnieuws van de dag

Schrijf je in voor de Binnenlands Bestuur nieuwsbrief

Plaats als eerste een reactie

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heeft u al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heeft u al een account? Log in