Overslaan en naar de inhoud gaan

Servicenummer werkt slecht

Het servicenummer van de gemeente Amsterdam voor klachten en vragen werkt slecht, meldt Het Parool.

Het servicenummer van de gemeente Amsterdam voor klachten en vragen werkt slecht, meldt Het Parool.

Het nummer 14020, dat twee jaar geleden onder de naam Antwoord van start ging, krijgt niet zo veel telefoontjes als verwacht. Bovendien ontbreekt een goede databank voor de ambtenaren die de telefoontjes aannemen, schrijft Het Parool. Daardoor zijn de antwoorden die gegeven worden niet altijd duidelijk. Ook worden burgers soms zo vaak doorverbonden dat de kosten in sommige gevallen oplopen tot 45 euro per telefoontje.

Dat terwijl het nummer juist was afgekeken van New York, waar burgers al langer bij zo’n nummer terecht kunnen en vaak met één telefoontje geholpen worden, zonder doorverbonden te worden.

Tjeerd Herrema, de verantwoordelijk wethouder, komt in januari met een plan om de service van het nummer te verbeteren, aldus Het Parool. (MH)

Het belangrijkste overheidsnieuws van de dag

Schrijf je in voor de Binnenlands Bestuur nieuwsbrief

Het belangrijkste overheidsnieuws van de dag

Schrijf je in voor de Binnenlands Bestuur nieuwsbrief

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heeft u al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heeft u al een account? Log in