Een ‘terugstuurservice’ van Arnhem, bedoeld om onduidelijke brieven van deze gemeente aan burgers tegen te gaan, is in het afgelopen halfjaar in twintig gevallen toegepast. ‘We kregen 20 brieven terug’, meldt de gemeente dinsdag in een tussentijdse evaluatie.
Arnhem krijgt 20 brieven terug om ‘terugstuurservice’
Een 'terugstuurservice' van Arnhem, bedoeld om onduidelijke brieven aan burgers tegen te gaan, is in 20 gevallen toegepast.

Duidelijkere brief
In het voorjaar begon Arnhem met de dienst. Als burgers een naar hun mening onduidelijke mail of brief krijgen, kunnen ze dat melden. De gemeente kijkt daar dan naar en stuurt zo mogelijk een duidelijkere brief terug. Een van de twintig brieven die retour ging, begon met de woorden: ‘We hebben het voornemen om het omgevingsplan aan te passen met een voorwaardelijke verplichting.’
Leren
Op Facebook meldt de gemeente voorlopig door te gaan met de terugstuurservice. ‘We zijn op de goede weg, maar we weten ook dat het nog beter kan.’ Wethouder publieke dienstverlening Maurits van de Geijn: ‘Ik vind het belangrijk dat we goed met onze inwoners communiceren. De terugstuurservice helpt ons om duidelijker te schrijven. Van elke teruggestuurde brief leren onze medewerkers.’
Plaats als eerste een reactie
U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.