Een provincieambtenaar heeft het filmpje van de VVV bekeken en toestemming gegeven. Gedeputeerde Herman Vrehen van de provincie zegt hierover: ‘We hebben de samenwerkende VVV’s in Limburg opdracht gegeven een vernieuwende campagne te maken en dat betekent dat je ook je nek moet durven uitsteken om op een spraakmakende manier naar buiten te treden om nieuwe doelgroepen, zoals jongeren, te bereiken’. Hij vindt dat dat met het filmpje gelukt is ‘met lef en met resultaat’.
Promotiefilm Limburg 30.000 keer bekeken
Een promotiefilmpje voor de provincie Limburg is al ruim 30.000 keer bekeken. De film begint met een stel in New York dat er even tussenuit…
Het filmpje is in het Engels en speciaal gemaakt voor Youtube en staat ruim twee weken op internet en is een zogenoemde viral, een filmpje dat gemakkelijk naar vrienden en bekenden kan worden doorgestuurd. Ondanks het geweld zijn de reacties overwegend positief. ‘Het is ook een kwestie van smaak. Er wordt in het filmpje ludiek een link gelegd met slapstick, zoals die van Oliver Hardy en Stan Laurel. Het is in ieder geval opgevallen’, zegt Anya Niewierra, algemeen directeur van de VVV Limburg. Het filmpje was volgens haar contrasterend bedoeld tegen het zachte imago van Limburg. ‘Toen ik het voor het eerst zag dacht ik wel even: zijn jullie gek geworden’, geeft de directeur van de VVV toe. Na het oordeel van het testpanel draaide ze bij, omdat een enkeling zich stoorde aan de klappen en de meerderheid positief reageerde.
Zowel de provincie als de VVV hadden zoveel aandacht voor het filmpje niet verwacht. Het filmpje is op de site van de VVV al zeker 20.000 keer bekeken, op YouTube trokken zowel het filmpje als een reportage erover ieder al 4.000 kijkers en daarnaast is het ook op andere websites geplaatst. Bovendien is volgens Niewierra ook het aantal bezoekers aan de site flink toegenomen, ook met mensen die verder kijken dan het filmpje.
Zie ook: http://emovie.alleswatjethuisniethebt.nl/warning/