Overslaan en naar de inhoud gaan

Burgers Geldrop-Mierlo hebben niets te klagen

Het leek de Brabantse gemeente Geldrop-Mierlo een puik idee: we laten de burgerij vertellen welke gemeentelijke regels simpeler moeten.…

En dus organiseerde de gemeente vorige week een bijeenkomst. Twee ambtenaren, twee adviseurs en natuurlijk de burgemeester stonden enthousiast klaar. Het duurde en het duurde, de koffie en thee werden koud maar de burgerij liet zich niet zien. De gemeentelijke delegatie blies na een half uur de aftocht.

 

Donders-De Leest: ‘We hadden maar een dag of acht om mensen uit te nodigen. Dat pleit voor de wegblijvers. Op een andere bijeenkomst met ondernemers hadden we wel wat respons, maar van de burgers kwam inderdaad niemand.’ Hoe dat komt? De burgemeester: ‘Wellicht dat men niet aanslaat op een thema als deregulering. Mensen hebben last van wettelijke regels als ze er zelf mee te maken hebben. Probleem is dat wij als gemeentelijke overheid de meeste regels gewoon moeten toepassen. We proberen al een jaar of twee om in ons contact met de burgers zo efficiënt en klantvriendelijk mogelijk te werken. Kennelijk doen we dat goed, want anders waren ze wel langsgekomen.’

 

Het belangrijkste overheidsnieuws van de dag

Schrijf je in voor de Binnenlands Bestuur nieuwsbrief

Het belangrijkste overheidsnieuws van de dag

Schrijf je in voor de Binnenlands Bestuur nieuwsbrief

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heeft u al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heeft u al een account? Log in