Waarom het Nijmegen en Eindhoven wel lukt wat andere steden niet voor elkaar krijgen: snel honderden flexwoningen bouwen.
De formerende partijen plaatsen vraagtekens bij de Lelylijn, maar voor Johan Hamster staat de meerwaarde van het spoor niet ter discussie.
De omvangrijke stelselwijziging betekent volgens Bart Jan van Ettekoven waarschijnlijk ‘honderden nieuwe rechtsvragen op ons bordje.’
Ruim 2.000 kilometer dijktraject voldoet niet aan de veiligheidsnorm.
Halderberge kon niets uitrichten tegen overlast vanuit 2 huisjes, dus kocht de gemeente ze op. Ze zijn inmiddels doorverkocht aan starters.
Willen gemeenten zeggenschap over de inhoud van reclame, dan moeten ze lobbyen bij het rijk, aldus advocaat omgevingsrecht Anita Nijboer.
‘Wat we hiermee vooral willen laten zien, is dat raden veel invloed kunnen hebben als ze zelf initiatief nemen.'
Na jaren onderhandelen is de complexe wetgeving er eindelijk door. Nu gaat de Eerste Kamer met de wet aan de slag.
Het oprichten van een onafhankelijk instantie voor toezicht zou in dit geval 'wel een mogelijkheid kunnen zijn'.
Almelo is het niet eens met de aanpak omdat die ‘het totale financiële verlies door het mislukken van het GGiD’ zou verhullen.