Extra hoekje
Dit blijkt uit het jaarlijkse tevredenheidsonderzoek van de GG&GD Utrecht onder zo’n vijftig prostituees. Volgens Annet van den Akker van de GG&GD zit er wel een gedachte achter de krappe afwerkplek: ‘De baan is zo ontworpen dat klanten een extra hoekje moeten indraaien. Als er dan wat gebeurt heeft de prostituee meer tijd om uit de auto te springen.
Patserbak te breed voor afwerkplek
SUV-bezitters die een bezoekje aan de Utrechtse tippelzone willen brengen hebben een probleem. De afwerkplekken zijn net een paar…
Gedateerd
Toch zijn de afmetingen wel een beetje gedateerd,’ geeft ze toe, ‘de tippelzone is van 1986 en toen waren de auto’s een stuk smaller dan nu. We gaan nu ook onderzoeken of we de afwerkplekken voor zowel auto’s als fietsen moeten gaan moderniseren en wat de kosten ervan zijn. Maar de tendens is ook dat de auto's weer kleiner worden, dus misschien is het ook helemaal niet nodig. ’
Veiligheid
Verder kwam uit het tevredenheidsonderzoek naar voren dat de tippelaarsters dik tevreden zijn met de tippelzone aan de Europalaan. Ze gaven het cijfer 8,1 voor veiligheid.
Lees meer:
Amsterdam trekt beschuldiging seksonderneemster in 06.11.08
Uitzendbureau en gemeente helpen ex-prostituees 18.07.2008