Automatisch stoppen
Het meeste geld gaat naar de installatie van het moderne spoorbeveiligingssysteem ATB-vv, waardoor treinen automatisch stoppen als een machinist door rood rijdt.
Eurlings stuurde een brief naar de Tweede Kamer over het zogenoemde basisnet, een apart traject voor het vervoer van gevaarlijke stoffen. De Betuweroute is mede daarvoor aangelegd. De spoorverbinding die sinds juni 2007 in gebruik is, ontlast onder meer de Brabantroute, die stedelijke centra zoals Breda en Tilburg passeert.
Betuweroute krijgt nieuw beveiligingssysteem
Minister Camiel Eurlings (Verkeer) trekt 24 miljoen euro uit voor extra veiligheidsmaatregelen langs de Betuwegoederenspoorlijn.
Eurlings stuurde een brief naar de Tweede Kamer over het zogenoemde basisnet, een apart traject voor het vervoer van gevaarlijke stoffen. De Betuweroute is mede daarvoor aangelegd. De spoorverbinding die sinds juni 2007 in gebruik is, ontlast onder meer de Brabantroute, die stedelijke centra zoals Breda en Tilburg passeert.
Eurlings stuurde een brief naar de Tweede Kamer over het zogenoemde basisnet, een apart traject voor het vervoer van gevaarlijke stoffen. De Betuweroute is mede daarvoor aangelegd. De spoorverbinding die sinds juni 2007 in gebruik is, ontlast onder meer de Brabantroute, die stedelijke centra zoals Breda en Tilburg passeert.
Twintig gemeenten
De komende maanden is er nog overleg met twintig gemeenten langs de route over lokale veiligheidsmaatregelen en over hun bouwplannen langs het spoor.
Reacties: 2
U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
weer 24 miljoen euro voor de overbodige en amper gebruikte spoorlijn. Dat is toch een bodemloze put. Gaat er nu ook 2x 24 miljoen euro veiligheid verbeteringen weg- en vaarwegen? (en de luchtvaart vergeten we even)
Gelukkig gaat het om 24 miljoen voor het verbeteren van de veiligheid op het overige spoor in Nederland. Dus niet voor de Betuweroute. En daar heeft al het treinverkeer wat aan, niet alleen het goederenvervoer.