De waardering van burgers voor de dienstverlening door de overheid is even hoog als vorig jaar. Burgers geven er het cijfer 6,4 voor. Dat blijkt uit onderzoekt van TNS-Nipo, in opdracht van staatssecretaris Bijleveld.
Overheid krijgt weer een 6,4
De waardering van burgers voor de dienstverlening door de overheid is even hoog als vorig jaar.
BZK wijst op een versnelde aanpak van regeldruk en het verbeteren van de dienstverlening, waarin de aanvraag van bijstand en automatische kwijtschelding speciale aandacht krijgen. Niet in 2011 maar al in 2010 wil Bijleveld zo de tien grootste knelpunten in de dienstverlening hebben opgelost. Op deze manier moet ook de door het kabinet gewenste 7 voor de dienstverlening gerealiseerd worden.
In het onderzoek van TNS-Nipo is gekeken hoe burgers overheidsdienstverlening rond 55 levensgebeurtenissen (zoals verhuizen, trouwen, geboorte, overlijden) waarderen. Burgers waarderen de dienstverlening waarin meerdere overheidsorganisaties een rol hebben met een 6,6 en de dienstverlening van individuele organisaties met een 6,9.
Bijleveld stuurt eind dit jaar een voortgangsrapportage e-overheid en dienstverlening naar de Tweede Kamer. (FB)