Het ministerie van Economische Zaken gaat zijn ‘klanten’ betrekken bij het maken van nieuw beleid. Dat doet EZ via sociale netwerken als LinkedIn. “Ik wil graag alle kennis die er is in netwerken op internet inschakelen om innovatiebeleid in co-creatie te ontwikkelen”, zegt minister Van der Hoeven.
EZ gaat 'crowdsourcen'
Het ministerie van EZ gaat zijn ‘klanten’ via LinkedIn betrekken bij het maken van nieuw beleid.
Volgens Van der Hoeven is innovatie in crisistijd van groot belang. Het plan om het beleid mede via internet vorm te laten geven ontstond tijdens de Innovation Lecture in november 2008. In eerste instantie wordt input gevraagd voor de gebieden Cultuur en economie, de overheid als innovatieve klant en het speur- en ontwikkelingswerk WBSO.
De discussie ‘Cultuur en economie; aanzet tot een innovatieprogramma creatieve industrie’ gaat op 1 maart 2009 van start. De discussie over het meetbaar maken van innovatie-bevorderend inkopen door de overheid start op 16 maart. De discussie over de WBSO is al begonnen: meepraten kan via de WBSO-groep op LinkedIn. (FBL)