Overslaan en naar de inhoud gaan

Voorkom piekdrukte bij het gemeentelijke klantcontactcentrum

Speel tijdig in op de toename van de werkdruk in februari.

werkdruk klantenservice
Beeld: Shutterstock

In februari worden de aanslagbiljetten voor de gemeentelijke belastingen weer verstuurd. Een jaarlijks moment dat niet alleen bekendstaat om de WOZ-beschikking, onroerendezaakbelasting, rioolheffing en afvalstoffenheffing, maar ook om de enorme stijging in het aantal telefoontjes bij het klantcontactcentrum. Het gevolg? Overbelasting van medewerkers en langere wachttijden voor inwoners.

Vraag het kunstboek ‘Betekenisvol werk in beeld’ aan!

12 talentvolle fotografen kijken door hun lens naar mensen die werken in de overheid, het onderwijs, de zorg en cultuur. Hun beelden laten zien hoe deze mensen onze maatschappij elke dag een beetje mooier en een beetje gelukkiger maken. Dit verzameld werk levert een uniek kunstfotografieboek op.

Laat je verrassen door de bijzondere invalshoeken en laat je inspireren door het betekenisvolle werk dat mensen in de publieke sector elke dag doen. Bij het aanvragen van het kunstboek ontvang je gratis een mini-onderzoekspublicatie met daarin de resultaten van ons langlopende onderzoek naar werkgeluk.

Waarom februari een uitdaging is

Veel gemeenten ervaren een enorme toename in het aantal telefoontjes in deze periode. Een praktijkvoorbeeld toont een stijging van 2.500 naar 10.000 telefoontjes per week, wat neerkomt op een toename van 400%. Deze drukte blijft vaak enkele weken aanhouden.

Vraag het kunstboek ‘Betekenisvol werk in beeld’ aan!

12 talentvolle fotografen kijken door hun lens naar mensen die werken in de overheid, het onderwijs, de zorg en cultuur. Hun beelden laten zien hoe deze mensen onze maatschappij elke dag een beetje mooier en een beetje gelukkiger maken. Dit verzameld werk levert een uniek kunstfotografieboek op.

Laat je verrassen door de bijzondere invalshoeken en laat je inspireren door het betekenisvolle werk dat mensen in de publieke sector elke dag doen. Bij het aanvragen van het kunstboek ontvang je gratis een mini-onderzoekspublicatie met daarin de resultaten van ons langlopende onderzoek naar werkgeluk.

Hoe kun je piekdrukte opvangen?

Een slimme oplossing is het flexibel opschalen van klantenservice-medewerkers. Door tijdelijk extra medewerkers in te zetten, blijft de bereikbaarheid en dienstverlening optimaal, zelfs tijdens drukke periodes. Dankzij het grote netwerk en de expertise van gespecialiseerde bureaus zijn zij snel in staat om de juiste medewerkers te leveren. Zo kun je goed inspelen op de piek. Daarnaast kun je naar behoefte op- en afschalen, zowel in uren als in aantal medewerkers. Dit biedt veel flexibiliteit in periodes van onzekerheid.

Beluister onze podcastserie

In onze podcastserie "Wervingspraat bij de koffieautomaat'' bespreken experts ontwikkelingen in werving en selectie. Beluister de verschillende afleveringen in de serie bijvoorbeeld over artificial intelligence of duurzame inzetbaarheid. Luister nu.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Wij houden je regelmatig op de hoogte van relevante ontwikkelingen, events en publicaties op het gebied van mens en werk in het publieke domein. Aanmelden.

Door tijdig in te spelen op deze jaarlijkse piek kun je de druk op het klantcontactcentrum verlichten en blijven voldoen aan de verwachtingen van inwoners.

Beluister onze podcastserie

In onze podcastserie "Wervingspraat bij de koffieautomaat'' bespreken experts ontwikkelingen in werving en selectie. Beluister de verschillende afleveringen in de serie bijvoorbeeld over artificial intelligence of duurzame inzetbaarheid. Luister nu.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Wij houden je regelmatig op de hoogte van relevante ontwikkelingen, events en publicaties op het gebied van mens en werk in het publieke domein. Aanmelden.

Hulp nodig? Driessen helpt graag

Dankzij ons netwerk van meer dan 100.000 kandidaten leveren we binnen één dag de juiste medewerkers. Met ruim 30 jaar ervaring in de publieke sector kennen wij deze piekmomenten door en door. Jaarlijks plaatsen we ruim 500 KCC-medewerkers en adviseren we gemeenten over flexibele oplossingen. Wil je weten hoe Driessen jouw gemeente kan helpen om piekdrukte bij de klantenservice te voorkomen? Bezoek onze website voor meer informatie.

Schootense Dreef 15
5708 HZ Helmond

Vraag het kunstboek ‘Betekenisvol werk in beeld’ aan!

12 talentvolle fotografen kijken door hun lens naar mensen die werken in de overheid, het onderwijs, de zorg en cultuur. Hun beelden laten zien hoe deze mensen onze maatschappij elke dag een beetje mooier en een beetje gelukkiger maken. Dit verzameld werk levert een uniek kunstfotografieboek op.

Laat je verrassen door de bijzondere invalshoeken en laat je inspireren door het betekenisvolle werk dat mensen in de publieke sector elke dag doen. Bij het aanvragen van het kunstboek ontvang je gratis een mini-onderzoekspublicatie met daarin de resultaten van ons langlopende onderzoek naar werkgeluk.

Beluister onze podcastserie

In onze podcastserie "Wervingspraat bij de koffieautomaat'' bespreken experts ontwikkelingen in werving en selectie. Beluister de verschillende afleveringen in de serie bijvoorbeeld over artificial intelligence of duurzame inzetbaarheid. Luister nu.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Wij houden je regelmatig op de hoogte van relevante ontwikkelingen, events en publicaties op het gebied van mens en werk in het publieke domein. Aanmelden.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heeft u al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heeft u al een account? Log in