Vergunningen
Zo vraagt de partij zich af of alle benodigde vergunningen er zijn en onherroepelijk zijn geworden en of het bestemmingsplan is vastgesteld en onherroepelijk is. Wanneer dit niet het geval is, ziet zij mogelijkheden tot ontbinding.
D66 komt met 'ontsnappingsopties' RijnGouwelijn
De gemeenteraadsfractie D66 van Leiden heeft een lijst opgesteld met ontbindingsmogelijkheden voor de aanleg van de RijnGouwelijn (RGL).…
Onvoorziene omstandigheden
Een andere mogelijkheid bieden volgens D66 de ‘onvoorziene omstandigheden.’ De economische recessie, afgenomen maatschappelijk draagvlak en minder reizigersstroom zijn volgens hem onvoorziene omstandigheden die tot ontbinding zouden kunnen leiden. De afwijzing van de RGL vormen een onderdeel van het bestuursakkoord van het College bestaande uit D66, SP, CDA en VVD.
Democratische plicht
Paul van Meenen van de D66 raadsfractie zegt dat sinds het referendum waaruit bleek dat een meerderheid van 69 procent van de Leidenaren tegen de RGL is, zij het als hun ‘democratische plicht zien, de komst van de RGL door Leiden te voorkomen.’
Dubbel spoor
Volgens de partij zou het beter zijn om een dubbel spoor aan te leggen tussen Leiden en Utrecht. Op dit moment onderzoekt een commissie onder leiding van Boele Staal welke positie Leiden het beste kan innemen in het RGL-dossier en wat de alternatieven zijn. Wanneer de vragen zijn beantwoord en de commissie Boele Staal haar advies heeft uitgebracht zullen vervolgstappen worden ondernomen.
Reacties: 4
U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Als in 1839 een referendum zou zijn gehouden over de aanleg van de eerste spoorlijn, zou er nooit een spoorlijn zijn aangelegd in dit land!
Beste Chris Papjes,
probeer, voor je dat soort leutige losse flodders lost, je eerst eens in de kwestie te verdiepen. Het provinciebestuur is al 20 jaar bezig, een prestigeproject door te drukken waarvan de kostprijs in al die jaren verviervoudigd is, terwijl de ramingen van aantallen passagiers gehalveerd zijn. Er is alle reden, dit project tegen te houden.
kom op d66 gewoon je verantwoordelijkheid nemen en niet leuteren als een stel oude wijven. ik ben bang dat Chris papjes gelijk heeft.
Bescherm de Leidse Nimby's tegen zichzelf! Iedereen gaat erop vooruit, ook mensen in de Leidse binnenstad.
@Frans: 1) inderdaad een prestigeproject! namelijk een project dat de hele regio prestige verleent. Verviervoudiging kostprijs in 20 jaar: wel eens van inflatie gehoord? Trouwens, nog steeds een koopje! 3) ramingen: als hij vaak genoeg rijdt zal het een succes worden. Kijk naar de Valleilijn, Amersfoort-Ede. Verlieslijdend 1x per uur NS-treintje (zelden meer dan 50% vol) werd vervangen door 2- en 4x per uur Connexxion treintje, dat ook nog eens tot 01.00 rijdt en zie: tussen de 50 en 100% vol. Bevolkingsontsluiting Rijn-Gouwe lijn is vele malen aantrekkelijker dus het lijkt me een 'no-brainer.'