Staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur en Milieu) roept gemeenten op mee te werken aan de snelle sluiting van toegangspoortjes op NS-stations om het geweld op stations en in treinen terug te dringen. Ze doet de oproep woensdag in een brief aan de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG).
'Gemeenten moeten snel NS-poortjes plaatsen'
Staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur en Milieu) roept gemeenten op mee te werken aan de snelle sluiting van toegangspoortjes op…
Extra maatregelen
Vorige week sprak Mansveld met de NS af om extra maatregelen te nemen om de agressie tegen te gaan. Aanleiding voor het overleg was de zware mishandeling van een NS-conductrice. De partijen kwamen onder meer overeen de poortjes zo snel mogelijk te sluiten. Maar er zijn gemeenten die de poortjes liever openhouden bijvoorbeeld omdat het station een doorgaande route vormt tussen twee stadsdelen. Maar volgens Mansveld zijn er 'acceptabele alternatieven' zoals een passagepas of een alternatieve doorgangsroute vlakbij het station.
Zwartrijders
Incidenten met agressie worden bij de NS voor bijna 60 procent veroorzaakt door zwartrijders, schrijft Mansveld aan de VNG. Toegangspoortjes zijn een effectief middel volgens haar om het zwartrijden en dus de agressie te verminderen. 'Daarom wil ik u hierbij met klem verzoeken om er bij uw leden op aan te dringen om voortvarend mee te werken aan het in gebruik nemen van toegangspoortjes op de stations.'
82 stations
Er zijn in ons land meer dan vierhonderd treinstations. Bij 82 stations komen toegangspoortjes. Op deze stations stapt 90 procent van alle treinreizigers in of uit de trein. De andere treinstations blijven vrij toegankelijk. (ANP)
82 stations
Er zijn in ons land meer dan vierhonderd treinstations. Bij 82 stations komen toegangspoortjes. Op deze stations stapt 90 procent van alle treinreizigers in of uit de trein. De andere treinstations blijven vrij toegankelijk. (ANP)
Er zijn in ons land meer dan vierhonderd treinstations. Bij 82 stations komen toegangspoortjes. Op deze stations stapt 90 procent van alle treinreizigers in of uit de trein. De andere treinstations blijven vrij toegankelijk. (ANP)
Reacties: 9
U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Ruim 40 procent van de agressie tegen NS medewerkers komt dus van betalende klanten, veelzeggend..
Het kan de NS niet ontzegt worden om kansen om de eigen lang gekoesterde maar omstreden wensen op de agenda te krijgen aan te grijpen. En dat dan ook nog te laten doen door de staatssecretaris. Hulde.
60% van de agressie komt van zwartrijders en 82 stations afsluiten waar 90% van de reizigers in of uit stappen. Ik weet bijna wel zeker dat voor het afvangen van 90% van de zwartrijders hooguit 20 stations afgesloten hoeven te worden, allemaal zo rond de steden rotterdam en amsterdam. Het afsluiten van bijvoorbeeld het station Leeuwarden is daar echt niet voor nodig.
Alleen een optimaal OV chipkaart systeem, tezamen met een kwartiel(en) evenementen (entertainment) E-tickets systeem, wat functioneert via het Aztec code systeem met de kapitalisatie begrippen optimale bezettingsgraad OV, OV exploitanten verdienmodel, via kwartiel marketing, kwartiel klantgerichtheid, kwartiel klantvriendelijkheid, kwartiel sociale vaardigheden en kwartiel veiligheid eisen, zal kwartiel levensvatbaar worden. Denk eens aan al die binnenlandse, Europese- en buitenlandse toeristen en de zeer vele evenementen (entertainment) mogelijkheden in Nederland. Daarom behoren er dus E-tickets met het Aztec code systeem scanner detectors met speciale poortjes in het volledige Openbaar Vervoer systeem gerealiseerd te worden, omdat je bedrijfseconomisch de rollen niet kunt omdraaien, want binnenlandse forensen ontstaan dus via de te realiseren werkgelegenheid met de periodieke kwartiel(en) beurzen , kwartiel(en) entertainment kwartiel(en) binnenlandse- Europese- en mondiale toeristen, die dan vooraf de evenementen (entertainment) E-ticket kosten al betaald hebben en dus tijdens hun OV gebruik alleen gedetecteerd en gecontroleerd worden via de duale Aztec code systeem scanner detectors, met speciale duale AZTEC code detectors poortjes bij trein-/-bus+/metro+/+sneltram gebruik. Dat is dus het OV verdien model met de gedefinieerde criteria kapitalisatie factoren infra veiligheid verdien opbrengsten vereisten verschil met het OV chipkaartsysteem dat op detectie en verrekeningbasis werkt via de detectiescanners en poortjes en dus veel te weinig opbrengsten genereert.
@Chris Reek: nu graag in normaal Nederlands. Uw reactie is werkelijk niet te lezen.
Beroepsdeformatie wellicht?
Ik denk dat Chris te veel kaartjes heeft geknipt.
De reactie van Chris Reek, NS Controller, gelezen hebbend, snap ik waarom de NS zo vaak te kampen heeft met seinstoringen...
Het Binnenlands Bestuur en de HBDO afgestudeerden moeten zich heel diep gaan schamen, OMtrent het beleid met die Openbaar Vervoer detectiepoortjes. Vorig jaar heb ik de NS direktie en Prorail ook al de wacht aangezegd, dat je Bedrijfs Economische de rollen niet OM kan draaien en Bedrijfs Economisch de verdiensten vraaglijn tegen marginale kosten moet blijven hanteren OM, met de Openbaar Vervoer Segmenten Economie, trein-/-bus+/metro+/+sneltram duurzame levensvatbaarheid te verkrijgen.
De formule MO=MK betekent dus met het Openbaar Vervoer en het Infra duale Aztec detectorpoortjes rail Bouwbesluit, dat je met Maximale Opbrengsten en met Marginale Kosten, verdiensten en veiligheid behoort te realiseren. Daarbij behoort een streng Bouwbesluit, waarbij het Infrarail vastgoed zichzelf energie dekkend met een energie surplus naar de toekomst, moet gaan renoveren. Het stuurloze werkgelegenheid Regeringsbeleid met Ministers en Staatsecretarissen, die alleen maar wat roepen, zonder richtlijnen notities te maken, zal nog veel meer werkloosheid realiseren. Vandaar dat die verantwoordelijke Ministers en Staatssecretarissen ook met dit Bedrijfs Economische vraaglijn veiligheid onderwerp met OV duale Aztec detectie toegangspoortjes, hun werk over moeten gaan doen in een hectisch dynamisch digitaal tijdperk, waarbij de Bedrijfs Economische vraaglijn, zich dan wijzigt naar nieuwe Bedrijfs Economische criteria kapitalisatie factoren, met allereerst leren te verdienen met aanwezige veiligheid vereisten voor de Nederlandse bevolking en dienstverlenend OV personeel.
Ook De Nederlandse Bank(DNB) direktie ontbreekt inzicht OM gerichte sturing te geven aan de maandelijkse geldverruiming van de Europese Centrale Bank (ECB) door doelmatige en effectieve business wissels financiering van belangrijke zakelijke evenementen, zoals jaarbeurzen, RAI aktiviteiten en belangrijke congressen, seminars en entertainment aktiviteiten te promoten.
De toenemende bedreigende frustratie's en radicalisatie gemeten binnen de bevolkingen van de lidstaten worden zowel politioneel als juridisch zo langzamerhand onhoudbaar i.v.m. de sterke toename van arme jonge gezinnen en arme senioren.
Alleen een optimaal OV chipkaart systeem, tezamen met een kwartiel(en) evenementen (entertainment) E-tickets systeem, wat functioneert via het Aztec code systeem met de kapitalisatie begrippen optimale bezettingsgraad OV, OV exploitanten verdienmodel, via kwartiel marketing, kwartiel klantgerichtheid, kwartiel klantvriendelijkheid, kwartiel sociale vaardigheden en kwartiel veiligheid eisen, zal kwartiel levensvatbaar worden. Denk eens aan al die binnenlandse, Europese- en buitenlandse toeristen en de zeer vele evenementen (entertainment) mogelijkheden in Nederland. Daarom behoren er dus E-tickets met het Aztec code systeem scanner detectors met speciale poortjes in het volledige Openbaar Vervoer systeem gerealiseerd te worden, omdat je bedrijfseconomisch de rollen niet kunt omdraaien, want binnenlandse forensen ontstaan dus via de te realiseren werkgelegenheid met de periodieke kwartiel(en) beurzen , kwartiel(en) entertainment kwartiel(en) binnenlandse- Europese- en mondiale toeristen, die dan vooraf de evenementen (entertainment) E-ticket kosten al betaald hebben en dus tijdens hun OV gebruik alleen gedetecteerd en gecontroleerd worden via de duale Aztec code systeem scanner detectors, met speciale duale AZTEC code detectors poortjes bij trein-/-bus+/metro+/+sneltram gebruik. Dat is dus het OV verdien model met de gedefinieerde criteria kapitalisatie factoren infra veiligheid verdien opbrengsten vereisten verschil met het OV chipkaartsysteem dat op detectie en verrekeningbasis werkt via de detectiescanners en poortjes en dus veel te weinig opbrengsten genereert.
Zie ook ns forum
In antwoord op de vele klachten van de omvangrijke wissels en seinstoringen bij NS, verwijs ik U naar een geheim infrarail rapport, waarin beschreven staat dat er veel te veel engelse wissels in de aller buitenste railsporen aanwezig zijn en dat alleen de binnenste 2 sporen bij 4 sporige stations dus keer sporen kunnen zijn achter het keerstation. In de buitensporen mogen dus geen engelse wissels aanwezig zijn. Helaas worden de hoge veiligheids aanbevelingen dus onvoldoende uitgevoerd door de NS directie en Prorail.
Gelukkig wordt het installeren van die duale optimale verdien Aztec detectors bij die doorgangspoortjes wel uitgevoerd bij de NS stations. Nu nog die aangrenzende Bus, Metro en Sneltram stations voorzien van die duale optimale verdien Aztec detectors. Deze weerbarstige WO leergang en WO leerstoel tot realisatie van een optimaal Openbaar Vervoer Infra verdienmodel met marginale kosten en een streng bouwbesluit tot realisatie van een zichzelf energie voorzienend vastgoed met een energie surplus, wordt dus door velen onvoldoende begrepen in een hectisch dynamisch digitaal tijdperk, waarbij de bedrijfseconomische vraaglijn, telkenmale toekomstige digitale tijdperk veranderingen ondergaat en waarbij je dus telkenmale de criteria kapitalisatie factoren van diezelfde gemuteerde digitaal tijdperk vraaglijn moet aanpassen aan de moderne tijdperk eisen om nieuwe werkgelegenheid te realiseren.
Zie ook Facebook bij Chris Reek