sociaal / Partnerbijdrage

Aanpak polarisatie en radicalisering 2022

Aanpak polarisatie en radicalisering 2022. Kennissessie op maandag 8 november

03 september 2021

Kennissessie.

Na 1,5 jaar coronacrisis en aan de vooravond van een nieuwe bestuursperiode is dit het moment om de balans op te maken op het gebied van polarisatie en de preventie van radicalisering in Nederlandse gemeenten. Daarom nodigen wij iedereen uit die in zijn werk te maken heeft met deze thema’s om deel te nemen aan onze online kennissessie op maandag 8 november van 15:30 tot 17:00 uur. Meld u nu alvast aan via het formulier op de website van RadarAdvies.

Onze experts polarisatie en radicalisering delen hun expertise en ervaring met u. Waar staan we nu? Wat hebben we geleerd? Wat kunnen we van elkaar leren? Vanuit gemeenten worden voorbeelden gedeeld van hun ervaringen en aanpak. Wat ging goed en wat minder? Laten we kennis delen en ons tegelijk voorbereiden op de nieuwe bestuursperiode 2022 – 2026.

 

Vragen over polarisatie en radicalisering die aan bod komen:

  • Wat hebben we?in de samenleving gezien tijdens de?lockdown?
  • Welke anti-overheidssentimenten zijn zichtbaar geworden of versterkt en?wat verwachten we hiervan voor de toekomst?
  • Wat was de online dynamiek tijdens de pandemie en wat vraagt dit van het beleid voor de komende jaren?
  • Is de samenwerking?tussen de professionele en vrijwillige partijen op het gebied van radicalisering veranderd? Wat houden we vast vanaf 2022?
  • Wat zijn de belangrijkste geleerde lessen van de afgelopen periode voor de nieuwe bestuursperiode?


Ja, ik doe mee!

Meld u aan via de aanmeldpagina van de kennissessie op de website van RadarAdvies.

Vragen? Bel gerust met een van onze experts:

  • Rik Scheele: 06-11102005
  • Lieke Wouterse: 06-29274295

Reacties: 1

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

B. Janssen / Ambtenaar
Door de social media wordt vooral de polarisatie gevoed. Posters op Twitter, Facebook en Instagram krijgen vooral veel aandacht wanneer de tegenstellingen groot zijn. En als overheid zijn we zo dom om deze mainstreammedia vrijwillig in te zetten en te gebruiken.

We moeten weg bij deze manier van "opinie-peilen".

Er zijn al werkende systemen waarin de opmerkingen met de meeste raakvlakken (concensus) ook de meeste aandacht krijgen. Beleidsmakers moeten vooral zoeken naar wat mensen bindt en waar de overeenkomsten zitten. De tegenstellingen zijn voor iedereen zichtbaar.