Onbehoorlijke werkwijze
De ombudsman eist dat de verantwoordelijk wethouder zorgt voor reële informatie over de doelstelling en mogelijkheden van het Instroomhuis. 'Terwijl de informatie over het Instroomhuis de indruk geeft dat binnen zes weken zowel de huisvestings- als financiele problematiek van daklozen wordt opgelost, blijkt in de praktijk dat dit niet zo is', zegt ombudsman Ulco van de Pol. Hij noemt de werkwijze 'onbehoorlijk'. 'De wethouder heeft destijds geen adequate informatie gegeven en ook organisatorisch was de zaak niet op orde.'
Klacht
De ombudsman deed onderzoek naar aanleiding van een klacht van de Belangenvereniging Amsterdamse Dak- en Thuislozen (BADT) en van een van de eerste daklozen die van de voorziening gebruikmaakten.
Amsterdam komt belofte aan daklozen niet na
De gemeentelijke ombudsman heeft de gemeente Amsterdam op de vingers getikt voor de voorlichting over het zogenoemde Instroomhuis in de…
De ombudsman deed onderzoek naar aanleiding van een klacht van de Belangenvereniging Amsterdamse Dak- en Thuislozen (BADT) en van een van de eerste daklozen die van de voorziening gebruikmaakten.
De ombudsman deed onderzoek naar aanleiding van een klacht van de Belangenvereniging Amsterdamse Dak- en Thuislozen (BADT) en van een van de eerste daklozen die van de voorziening gebruikmaakten.