Overslaan en naar de inhoud gaan

Randen langs brug over de IJssel worden smaller

Vorig jaar zomer bouwde Rijkswaterstaat hoge randen aan weerszijden van de weg over de brug. De dienst was vooraf gewaarschuwd dat het…

Na bijna een jaar ruziën moet Rijkswaterstaat door de knieën: donderdagavond begint de dienst met het verlagen van de stootranden langs de brug over de IJssel tussen Arnhem en Westervoort. Vanaf 15 juli moet de brug weer breed genoeg zijn om twee grote voertuigen elkaar te laten passeren. Minister Melanie Schultz van Haegen van Verkeer moest er aan te pas komen om de ruzie te beslechten.

Te smal
Vorig jaar zomer bouwde Rijkswaterstaat hoge randen aan weerszijden van de weg over de brug. De dienst was vooraf gewaarschuwd dat het wegdek daardoor te smal zou worden voor landbouwverkeer en dat bleek al snel. Maar Rijkswaterstaat weigerde de situatie te herstellen. Verkeersregelaars aan weerszijden van de brug moesten ongelukken voorkomen.

Oplossing
Schultz forceerde dit voorjaar een oplossing, waarvoor haar ministerie ongeveer 4 ton op tafel legt. De randen langs de weg worden lager, zodat voertuigen met uitstekende delen de ruimte krijgen om uit te wijken. In september verdwijnen de verkeersregelaars.

Het belangrijkste overheidsnieuws van de dag

Schrijf je in voor de Binnenlands Bestuur nieuwsbrief

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heeft u al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heeft u al een account? Log in