Overslaan en naar de inhoud gaan

Rover: aanbesteding OV goed voor reiziger

Reizigersvereniging Rover is voor het aanbesteden van het busvervoer in de drie grote steden. Volgens voorzitter Arriën Kruyt hebben we…

Ingewikkeld
Aanbesteding van tram en metro in Amsterdam, Den Haag en Rotterdam ziet Kruyt evenwel niet zitten, zo stelt hij maandag in De Telegraaf. De eigendomsverhoudingen van de rails zijn daarvoor te ingewikkeld. Kruyt: ,,We hebben gezien dat het uiteentrekken van ProRail en NS tot enorme problemen voor de reizigers heeft geleid.''


Geheel 

Volgens hem zou aanbesteding van het openbaar vervoer in grotere gebieden moeten plaatsvinden. ,,Het OV in de grootstedelijke regio's moet voor reizigers een geheel zijn.'' Nu zit er verschil in onder meer kaartjes en reisinformatie.


Verzet

Het belangrijkste overheidsnieuws van de dag

Schrijf je in voor de Binnenlands Bestuur nieuwsbrief

Kruyt wil met zijn idee nieuwe stakingen in het openbaar vervoer voorkomen. Het personeel van de drie stadsvervoerders verzet zich hevig tegen de aanbesteding en geplande bezuinigingen.

Het belangrijkste overheidsnieuws van de dag

Schrijf je in voor de Binnenlands Bestuur nieuwsbrief

Reacties: 4

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

piet brontsema

je hoeft zelf niet naar het buitenland om de waarheid van de mening van rover te staven en de chauffeurs hoeven zeker niet bang te zijn voor hun baan in een land waar een groot gebrek aan personeel is en elke asielzoeker die deugt, zou moeten worden omarmd.

Op 26 juli 2011, 08:09
Jan

Rover leeft blijkbaar in een andere (theoretische) wereld. Aanbesteding (lees: privatisering) van publieke voorzieningen, waartoe ook busvervoer valt te rekenen, is vrijwel altijd een ramp gebleken in de praktijk.

Op 26 juli 2011, 17:54
ruud

jammer dat sommige waarheden door de redactie van Rover verwijderd worden. Niet erg objectief.

Op 14 augustus 2011, 12:12
Michiel Jonker

De vraag: "aanbesteden (privatiseren) of niet aanbesteden (privatiseren)" zou een afgeleide vraag moeten zijn. Voor een goed functionerend busvervoer is de mentaliteit van directie en management (doelstellingen, maatschappelijk verantwoordelijkheidsgevoel, planning en bedrijfsvoering) het allerbelangrijkste. Het hangt van de lokale situatie af, wat er nodig is om een goede mentaliteit van directie en management het meest te bevorderen.
Ik vraag me af hoe concreet en specifiek Rover zijn mening kan onderbouwen in deze kwestie. Wat vindt Rover bijvoorbeeld van het zittende management? Trouwens, wat vinden de chauffeurs van het zittende management, als ze anoniem mogen praten? Is dat per stad uitgezocht?

Op 14 augustus 2011, 21:48

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heeft u al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heeft u al een account? Log in