Overslaan en naar de inhoud gaan

Gemeenten pakken overlast motoren strenger aan

De gemeenten in het Limburgse heuvelland pakken de overlast door motoren, auto's en quads in het toeristische zomerseizoen strenger aan.…

Herrie
Volgens de gemeenten Vaals en Gulpen-Wittem ging het om snelheidsovertredingen of te veel herrie.

Elf motorvoertuigen moesten opnieuw gekeurd voor ze weer de weg op mochten, omdat ze te veel lawaai maakten. Sinds vorig jaar moeten organisatoren van toertochten vergunning aanvragen als er meer dan honderd voertuigen meedoen. De gemeente controleert strenger of zo'n toertocht een stiltegebied doorkruist. De strengere controles zijn nodig omdat bewoners en bezoekers volgens de gemeenten steeds vaker last hebben van het gemotoriseerd verkeer. (ANP)

Het belangrijkste overheidsnieuws van de dag

Schrijf je in voor de Binnenlands Bestuur nieuwsbrief

Het belangrijkste overheidsnieuws van de dag

Schrijf je in voor de Binnenlands Bestuur nieuwsbrief

Reacties: 6

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

J.G.A.M. Mulder

Gaan zij ook actie ondernemen richting al die fietstourtochten die gehouden worden in het Limburgse land? De racefietsen vliegen je om de oren?

Op 26 augustus 2015, 09:30
K. de Beer

De overlast is vooral te danken aan de regel dat een uitlaat van een motorvoertuig niet lek mag zijn. Of er dempers in zitten maakt niets uit. Vandaar dat vele motoren over een "lekker geluidje" beschikken omdat de dempers er uit gehaald zijn of er gewoon een stalen pijp gemonteerd is. Het geluid van b.v. een Harley draagt ook nog eens bijzonder ver. Vele kilometers verder nog te horen namelijk.

Op 26 augustus 2015, 09:59
loe

Vreselijk het verkeerslawaai.
De overheid rekent volgens de normen die wettelijk gelden maar in de praktijk houdt daar geen motorrijder rekening mee. Vooral bij mooi weer, even van de tuin genieten zijn de motorrijders in de weer.
En niemand doet er iets aan. Stuk voor stuk zijn ze in overtreding.

Op 26 augustus 2015, 15:36
H. Karelsen

Natuurlijk moeten de uitwassen worden aangepakt. Maar één ding is zeker, een geringe minderheid verpest het voor de meerderheid. Zie het maar als het probleem bij voetbalwedstrijden, op het totaal aantal bezoekers is "afdeling tuig" gering.
Organisatoren moeten met het uitzetten van een rit rekening houden met stiltegebieden. Die laat je links liggen. Maar hoe zo'n organisatie vooraf kan zeggen hoeveel deelnemers er gaan komen, dat is voor mij een raadsel. Hebben ze wellicht een glazen bol??
Verder mensen, leven en laten leven en rekening houden met elkaar. Dan komt het allemaal goed.

Op 26 augustus 2015, 15:59
Rogier

De reactie van Johannes is de meest sprekende van het hoge klaag- en zeikgehalte in Nederland. Als je al last van fietsers kunt hebben, dan wil je je ergens aan storen. Hetzelfde geldt eigenlijk voor overlast van motoren. Ze zijn zo voorbij hoor, het is geen constante verkeersstroom. Brommers in de stad zijn een stuk hinderlijker en gevaarlijker.

Op 27 augustus 2015, 01:09
Kaas !

Motorrijders worden door de politie zelden beboet omdat veel agentjes zelf een brommer hebben.
Aanpakken die lawaaipummels.

Op 1 september 2015, 08:11

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

ad comes here

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heeft u al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heeft u al een account? Log in