Voorstander
Rover heeft verkeersminister Camiel Eurlings een brief gestuurd over de kwestie. De reizigersclub is wel voorstander van de kilometerheffing, die in 2012 wordt ingevoerd. Het rekeningrijden zal volgens Rover leiden tot een betere bereikbaarheid van de steden en een beter milieu.
'Steek deel opbrengst kilometerheffing in ov'
Reizigersvereniging Rover wil dat een deel van de opbrengst van de kilometerheffing wordt gebruikt voor investeringen in het openbaar…
Rover heeft verkeersminister Camiel Eurlings een brief gestuurd over de kwestie. De reizigersclub is wel voorstander van de kilometerheffing, die in 2012 wordt ingevoerd. Het rekeningrijden zal volgens Rover leiden tot een betere bereikbaarheid van de steden en een beter milieu.
Reacties: 3
U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Interessante logica, hoe meer mensen gebruik maken van het openbaar vervoer, des te groter worden de tekorten kennelijk.. De vermeende groei van het openbaar vervoer zou ook meer inkomsten moeten genereren waaruit de investeringen gefinancierd kunnen worden. Kennelijk is dat niet zo en kan openbaar vervoer zichzelf niet bedruipen. De tekorten dan maar roven bij anderen?
inderdaad een raar voorstel. Openbaar vervoer betekent voor mij 2 tot 2 1/2 keer zo lang reizen in een volgepropte bus. Hoeveel mag het wel niet kosten om dat verschil weg te werken? En dan ook nog voor iets dat ik helemaal niet wil
Dat de ROVER-voorzitter zo'n brief durft te verzenden. Hijwas ooit PvdA-wethouder
met een trambedrijf in z'n portefeuille. Het kon niet op: Kleine ommetjesom historische redenen gingen door,, ook al moest er tijdelijk extra spoor gelegd worden.
En owee toen de directeur zei datde tram niet eens zoeel sneller reed dan in de tijd van de paardetram. Vrije banen: Hét wondermiddel. En nog steeds rijdt die tram misschien niet veel sneller dan de paardentram.