De Nederlandse gemeenten komen er op de lijst niet echt goed af, was het ermee vergezeld gaande commentaar van BZK. Ze laten nog te veel afspraken over e-dienstverlening uit NUP en bestuursakkoorden liggen.
Maar KING ziet dat anders, want het draait tenslotte om de tevredenheid van de burgers. “Die tevredenheid van burgers over hun gemeente is niet te meten door alleen te kijken naar al dan niet behaalde NUP-doelstellingen op het gebied van elektronische dienstverlening en de gemeentelijke website. KING pleit dan ook voor een nuancering van de checklist.” (FB)
Door een sterke focus op de administratieve processen wordt een organisatie steeds meer intern gericht. De noodzaak voor het optimaal laten verlopen van de bedrijfsprocessen heeft een doel. Dat doel is het adequaat bedienen van de burger. Mensen zijn geen zaken of nummers die alleen tevreden worden gesteld met documenten en verordeningen. Het vraagt een Mensgerichte benadering om de bedrijfsprocessen af te stemmen op de behoefte van de burger. Een organisatie heeft toegevoegde waarde voor belanghebbenden. Om te weten wat de belangen zijn is een dialoog noodzakelijk.
Reacties: 1
U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Door een sterke focus op de administratieve processen wordt een organisatie steeds meer intern gericht. De noodzaak voor het optimaal laten verlopen van de bedrijfsprocessen heeft een doel. Dat doel is het adequaat bedienen van de burger. Mensen zijn geen zaken of nummers die alleen tevreden worden gesteld met documenten en verordeningen. Het vraagt een Mensgerichte benadering om de bedrijfsprocessen af te stemmen op de behoefte van de burger. Een organisatie heeft toegevoegde waarde voor belanghebbenden. Om te weten wat de belangen zijn is een dialoog noodzakelijk.