Geen goed instrument
Helaas draaide Minister ter Horst het idee voortijdig de nek om: 'Het is geen goed instrument om uiting te geven aan boodschappen die onderdeel zijn van voorlichtingscampagnes van de overheid.'
Geen verkiezingsoproep in ambtenarenmailtjes
Het leek zo'n mooi idee. De Europese verkiezingen promoten door alle ambtenaren een 'euroslogan' op te laten nemen in de ondertekening van…
Duitse ambtenaren wel
'Dit is buitengewoon jammer,' verzucht Euro-lijsstrekker van de Camp teleurgesteld. 'Het was een effectieve manier van promotie geweest en bovendien ook partijneutraal. In Nordrhein-Westfalen hebben alle ambtenaren een logo in hun mailtje staan, ik zie niet in wat daar mis mee mis.'
Onverschilligheid
De Europese verkiezingen hebben nog steeds een slechte naam, of beter gezegd, helemaal geen naam. Dat constateerde politicoloog Harmen Binnema gisteren nog naar aanleiding van zijn proefschrift. De vermeende weerstand tegen Europa komt volgens hem echter vaak voort uit pure onverschilligheid.
Meer campagne
Daarom is de Europarlementariër in spé ook zo gebrand op uitbreiding van de 'opkomstbevorderende campagne'. De tv-en radiospotjes, de internetreclames en posters in bushokjes zijn wat hem betreft niet voldoende. 'Het is absoluut nodig dat er meer campagne gevoerd wordt, het gaat primair om de opkomst. Ik wil natuurlijk gelegitimeerd naar Brussel,' aldus Wim van de Camp.