Data uit het sociale domein structureren naar toegankelijke informatie
Hoe een dashboard helpt bij dagelijkse werkzaamheden.

Verder heeft een dashboard ontwikkeld om data uit het sociale domein te structureren naar toegankelijke informatie. De Sociale Dienst Drechtsteden gebruikt ons dashboard. In deze case vertelt Jiska Meijer, senior contractbeheerder, hoe het haar helpt in haar dagelijkse werk.
Zo helpen wij gemeenten
Wij zijn expert in het organiseren van de administratieve processen rond Wmo en jeugdhulp en zorgen ervoor dat gemeenten minder fouten maken en efficiënter werken. De verplichte, financiële verantwoording van zorginzet maken wij snel in orde, op locatie of op afstand met een zelf ontwikkelde applicatie. We kunnen ook het hele backoffice-proces van een gemeente optimaliseren. Meer informatie.
Het overzicht houden
Jiska: ‘Het aantal zorgcontracten dat Sociale Dienst Drechtsteden afsluit, groeit. Hoe meer zorgcontracten, hoe complexer de administratie. Het dashboard van Verder helpt ons om goed overzicht te houden.’ Niet alleen het aantal zorgcontracten groeit. Je krijgt als Sociale Dienst ook ontzettend veel data als je de Wmo en Jeugdwet uitvoert. Het dashboard zet deze data om naar begrijpelijke visuals. ‘We zien zo trends en patronen. Deze helpen ons de juiste keuzes te maken over de beste en effectiefste zorg voor onze inwoners.’
Zo helpen wij gemeenten
Wij zijn expert in het organiseren van de administratieve processen rond Wmo en jeugdhulp en zorgen ervoor dat gemeenten minder fouten maken en efficiënter werken. De verplichte, financiële verantwoording van zorginzet maken wij snel in orde, op locatie of op afstand met een zelf ontwikkelde applicatie. We kunnen ook het hele backoffice-proces van een gemeente optimaliseren. Meer informatie.
Samen naar de cijfers kijken
Voor individuele begeleiding heeft Drechstede een Service Level Agreement (SLA) gemaakt. Dit is een contract met zorgorganisaties waarin staat wat de kwaliteit moet zijn van de diensten zij leveren aan inwoners van Drechtsteden. Jiska: ‘De zogenaamde prestatie-indicatoren uit het SLA volgen we in ons dashboard. We hebben een goede relatie met de zorgorganisaties waarmee we samenwerken. We kijken dan ook samen naar de cijfers op het dashboard. Wat gaat goed en wat kan beter of slimmer?’
Detachtering en advies
Consultants van Verder zijn nauw betrokken bij het primaire proces van gemeenten. Ze weten wat werken bij een gemeente inhoudt. Onze consultants adviseren bijvoorbeeld over data, vroegsignalering, energietoeslag, beleidsondersteuning, preventie en voorlichting of de nieuwe Wet aanpak meervoudige problematiek sociaal domein (Wams). Meer informatie.
Schuldenknooppunt
Wij hebben ons aangesloten bij het schuldenknooppunt, en hopen de doorlooptijden van de schuldhulpverleningstrajecten nog meer te verkorten. Uniek is dat wij het schuldenknooppunt gaan koppelen aan onze eigen applicatie, Flow. Dit betekent dat onze collega's via ons eigen systeem verzoeken kunnen sturen naar schuldeisers om zo een compleet beeld te kunnen krijgen. Direct hulp? Neem contact op.
Verder staat altijd voor je klaar
‘Ik vind de data in het dashboard goed bruikbaar. Als ik er toch niet uitkom, kan Verder dingen voor mij aanpassen. Dit doen ze snel en met goed resultaat’, vertelt Jiska. ‘De samenwerking is prettig en warm. Ze staan altijd klaar om ons te helpen.’
Detachtering en advies
Consultants van Verder zijn nauw betrokken bij het primaire proces van gemeenten. Ze weten wat werken bij een gemeente inhoudt. Onze consultants adviseren bijvoorbeeld over data, vroegsignalering, energietoeslag, beleidsondersteuning, preventie en voorlichting of de nieuwe Wet aanpak meervoudige problematiek sociaal domein (Wams). Meer informatie.
Schuldenknooppunt
Wij hebben ons aangesloten bij het schuldenknooppunt, en hopen de doorlooptijden van de schuldhulpverleningstrajecten nog meer te verkorten. Uniek is dat wij het schuldenknooppunt gaan koppelen aan onze eigen applicatie, Flow. Dit betekent dat onze collega's via ons eigen systeem verzoeken kunnen sturen naar schuldeisers om zo een compleet beeld te kunnen krijgen. Direct hulp? Neem contact op.
Meer informatie
Heb je vragen over het dashboard? Neem dan contact met ons op. We plannen graag een vrijblijvend gesprek.

6131 GD Sittard
Zo helpen wij gemeenten
Wij zijn expert in het organiseren van de administratieve processen rond Wmo en jeugdhulp en zorgen ervoor dat gemeenten minder fouten maken en efficiënter werken. De verplichte, financiële verantwoording van zorginzet maken wij snel in orde, op locatie of op afstand met een zelf ontwikkelde applicatie. We kunnen ook het hele backoffice-proces van een gemeente optimaliseren. Meer informatie.
Detachtering en advies
Consultants van Verder zijn nauw betrokken bij het primaire proces van gemeenten. Ze weten wat werken bij een gemeente inhoudt. Onze consultants adviseren bijvoorbeeld over data, vroegsignalering, energietoeslag, beleidsondersteuning, preventie en voorlichting of de nieuwe Wet aanpak meervoudige problematiek sociaal domein (Wams). Meer informatie.
Schuldenknooppunt
Wij hebben ons aangesloten bij het schuldenknooppunt, en hopen de doorlooptijden van de schuldhulpverleningstrajecten nog meer te verkorten. Uniek is dat wij het schuldenknooppunt gaan koppelen aan onze eigen applicatie, Flow. Dit betekent dat onze collega's via ons eigen systeem verzoeken kunnen sturen naar schuldeisers om zo een compleet beeld te kunnen krijgen. Direct hulp? Neem contact op.