Minister Melanie Schultz van Haegen van Infrastructuur moet de tracébesluiten voor nieuwe spoorlijnen bij Utrecht en Arnhem overdoen.
Besluiten over spoorlijnen Arnhem en Utrecht moeten over
Minister Schultz van Haegen moet de tracébesluiten over het spoor bij Arnhem en Utrecht overdoen. De trillingshinder is volgens de Raad…
Verkeerd uitgangspunt
De minister heeft voor haar spoorwegtracébesluiten een verkeerd uitgangspunt gebruikt, waardoor de trillingshinder van de spoorlijnen mogelijk niet correct is berekend. Dat heeft de Raad van State woensdag bepaald in twee zaken die waren aangespannen door omwonenden van de spoorweggedeelten.
Trillingshinder onduidelijk
De hoogste bestuursrechter vernietigde de tracébesluiten in 2011 ook al vanwege onduidelijkheid over de trillingshinder die de nieuwe sporen veroorzaken. De minister nam toen een nieuw besluit, waartegen de bezwaarmakers opnieuw in beroep kwamen. Binnen 26 weken moet er weer een nieuw besluit liggen.
Werk mag doorgaan
De uitspraak heeft geen gevolgen voor de omvangrijke klussen bij Utrecht en Arnhem, want de hoogste bestuursrechter bepaalde ook dat het werk gewoon mag doorgaan en dat de treinen mogen blijven rijden. Utrecht CS en Arnhem CS ondergaan een grootscheepse verbouwing om de stations geschikt te maken voor het treinverkeer en de reizigersstromen in de toekomst. Er wordt al jaren aan de klussen gewerkt.
Werk mag doorgaan
De uitspraak heeft geen gevolgen voor de omvangrijke klussen bij Utrecht en Arnhem, want de hoogste bestuursrechter bepaalde ook dat het werk gewoon mag doorgaan en dat de treinen mogen blijven rijden. Utrecht CS en Arnhem CS ondergaan een grootscheepse verbouwing om de stations geschikt te maken voor het treinverkeer en de reizigersstromen in de toekomst. Er wordt al jaren aan de klussen gewerkt.
De uitspraak heeft geen gevolgen voor de omvangrijke klussen bij Utrecht en Arnhem, want de hoogste bestuursrechter bepaalde ook dat het werk gewoon mag doorgaan en dat de treinen mogen blijven rijden. Utrecht CS en Arnhem CS ondergaan een grootscheepse verbouwing om de stations geschikt te maken voor het treinverkeer en de reizigersstromen in de toekomst. Er wordt al jaren aan de klussen gewerkt.
Reacties: 2
U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
En als die trillingshinder uiteindelijk correct is berekend, is het dan klaar? Dit ziet er uit als weer een product van de Rijksverkwanselaardij. Het werk mag doorgaan, dus wordt vast niet meer afgebroken.
Minister Melanie Schultz van Haegen van Infrastructuur neemt wel meer verkeerde tracébesluiten . de veiligste en tevens de goedkoopste scheelt 0,7 miljard op variant E2 "noordtak betuwelijn" langs de nieuwe karrespoor N18 wordt heden geheel niet betrokken , Mansveld heeft keuzen op variant D of F
http://www.rijksoverheid.nl/bestanden/documenten …