Begeleiding
Volgens de zegsman komt dat onder meer doordat het openbaarvervoerbedrijf GVB veel medewerkers heeft ingezet die reizigers op de stations uitleg geven. 'Het heeft ook te maken met alle begeleiding. Er zijn een paar honderd mensen ingezet. Je wordt met het grootste gemak door de poortjes geleid.'
Rover: invoering ov-chipkaart gaat goed
Reizersvereniging Rover vindt dat de invoering van de ov-chipkaart in de Amsterdamse metro donderdag goed verloopt. Dat zei een…
In de war
De woordvoerder had alleen kritiek op de stations waar reizigers zowel de trein als de metro kunnen pakken. Daar zijn zoveel in- en uitcheckpunten dat mensen in de war raken. Passagiers die op station Amstel bijvoorbeeld willen overstappen van de metro op de trein, moeten hun chipkaart op het perron langs een paal halen. Willen ze het station uit, dan moeten ze die palen juist negeren en bij de poortjes in de hal uitchecken.
Vervelende dingen
'Er staan wel mooie paaltjes met teksten, maar die gaat niet iedereen lezen', aldus de zegsman. 'Dat blijven vervelende dingen.' Volgens hem doet dit probleem zich overigens ook in andere steden voor.