Overslaan en naar de inhoud gaan

Glazen Huis Enschede leverde stad 20 miljoen op

De 320.000 mensen die de stad tijdens de actieweek bezochten gaven dat bedrag uit in de plaatselijke horeca en de detailhandel.

De benefietactie Serious Request van radiozender 3FM eind vorig jaar in Enschede heeft de Twentse stad bijna 20 miljoen euro opgeleverd. De 320.000 mensen die de stad tijdens de actieweek bezochten gaven dat bedrag uit in de plaatselijke horeca en de detailhandel.

Ook goed voor de beeldvorming

Dat blijkt uit een rapport van de stichting Enschede Promotie. Volgens de stichting leverde de actie niet alleen geld op maar heeft Serious Request 2012 de beeldvorming over de stad ,,een boost gegeven''. Van de bezoekers kwam 43 procent uit Enschede zelf, 26 procent kwam uit Twente en 30 procent kwam uit de rest van Nederland.


Dit jaar Leeuwarden

Voor de actie laten dj's van 3FM zich elk jaar in de week voor Kerstmis 6 dagen zonder eten opsluiten in het Glazen Huis, dat ieder jaar in een andere stad staat. De hele periode kunnen mensen tegen betaling verzoeknummers aanvragen en worden er spullen geveild. De opbrengst gaat naar het Rode Kruis. In 2012 leverde de actie het recordbedrag van 12,2 miljoen euro op.

In 2013 staat het Glazen Huis in Leeuwarden.

Het belangrijkste overheidsnieuws van de dag

Schrijf je in voor de Binnenlands Bestuur nieuwsbrief

ad comes here

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heeft u al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heeft u al een account? Log in