Overslaan en naar de inhoud gaan

Gemeente Den Haag is beste digitale dienstverlener

Voor de tweede keer op rij mag de gemeente Den Haag zich de beste digitale dienstverlener noemen. Volgens een onderzoek van Ernst & Young…

Digitale producten
Burgers en ondernemers in Den aag kunnen veel gemeentelijke producten interactief afnemen. Zo kan men verschillende vergunningen aanvragen en afhandelen via het digitaal loket. Bij de meeste digitale loketten is of alleen een aanvraagformulier beschikbaar of slechts informatie over het product of de dienst.

Click, call en face
Andere steden die goed scoren zijn Rotterdam, Amstelveen, Zwolle en Dordrecht. De Haagse gemeente verleent momenteel haar service via drie kanalen en hanteert daarbij de volgorde click (website), call (telefonisch) en face (balie/huisbezoeken). De focus komt echter steeds meer te liggen op de digitale dienstverlening.

Minder kosten
Dankzij digitale dienstverlening kan de gemeente de burger elk uur van de dag van dienst kan zijn. En in tegenstelling tot de dienstverlening via de balie of telefoon, voor veel minder kosten. Het mes snijdt aan verschillende kanten: de burger is niet gebonden aan openingstijden, en de gemeente bespaart tijd en geld en de dienstverlening verloopt sneller.

Dankzij digitale dienstverlening kan de gemeente de burger elk uur van de dag van dienst kan zijn. En in tegenstelling tot de dienstverlening via de balie of telefoon, voor veel minder kosten. Het mes snijdt aan verschillende kanten: de burger is niet gebonden aan openingstijden, en de gemeente bespaart tijd en geld en de dienstverlening verloopt sneller.

Het belangrijkste overheidsnieuws van de dag

Schrijf je in voor de Binnenlands Bestuur nieuwsbrief

Het belangrijkste overheidsnieuws van de dag

Schrijf je in voor de Binnenlands Bestuur nieuwsbrief

Reacties: 2

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

w.gielen

Felicitaties voor Den Haag!
Waar kan ik het onderzoek vinden om de conclusies in dit artikel op waarde te kunnen schatten?

Op 3 mei 2011, 15:45
Hagenees

Ik ben net als w.gielen heel benieuwd naar de data die aan het onderzoek ten grondslag liggen, want ik heb tot nu toe geen of niet ter zake doende reacties gehad op mijn e-mails met klachten en vragen aan de gemeente Den Haag.

Op 9 mei 2011, 11:28

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heeft u al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heeft u al een account? Log in