Digitale producten
Burgers en ondernemers in Den aag kunnen veel gemeentelijke producten interactief afnemen. Zo kan men verschillende vergunningen aanvragen en afhandelen via het digitaal loket. Bij de meeste digitale loketten is of alleen een aanvraagformulier beschikbaar of slechts informatie over het product of de dienst.
Click, call en face
Andere steden die goed scoren zijn Rotterdam, Amstelveen, Zwolle en Dordrecht. De Haagse gemeente verleent momenteel haar service via drie kanalen en hanteert daarbij de volgorde click (website), call (telefonisch) en face (balie/huisbezoeken). De focus komt echter steeds meer te liggen op de digitale dienstverlening.
Gemeente Den Haag is beste digitale dienstverlener
Voor de tweede keer op rij mag de gemeente Den Haag zich de beste digitale dienstverlener noemen. Volgens een onderzoek van Ernst & Young…
Minder kosten
Dankzij digitale dienstverlening kan de gemeente de burger elk uur van de dag van dienst kan zijn. En in tegenstelling tot de dienstverlening via de balie of telefoon, voor veel minder kosten. Het mes snijdt aan verschillende kanten: de burger is niet gebonden aan openingstijden, en de gemeente bespaart tijd en geld en de dienstverlening verloopt sneller.
Dankzij digitale dienstverlening kan de gemeente de burger elk uur van de dag van dienst kan zijn. En in tegenstelling tot de dienstverlening via de balie of telefoon, voor veel minder kosten. Het mes snijdt aan verschillende kanten: de burger is niet gebonden aan openingstijden, en de gemeente bespaart tijd en geld en de dienstverlening verloopt sneller.
Reacties: 2
U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Felicitaties voor Den Haag!
Waar kan ik het onderzoek vinden om de conclusies in dit artikel op waarde te kunnen schatten?
Ik ben net als w.gielen heel benieuwd naar de data die aan het onderzoek ten grondslag liggen, want ik heb tot nu toe geen of niet ter zake doende reacties gehad op mijn e-mails met klachten en vragen aan de gemeente Den Haag.