Overslaan en naar de inhoud gaan

KING wil Checklist nuanceren

KING vindt de Checklist Dienstverlening 2010 te weinig gericht op tevredenheid van burgers.

Het Kwaliteitsinstituut Nederlandse Gemeenten (KING) verweert zich tegen het beeld dat uit de Checklist Dienstverlening 2010 naar voren is gekomen. De lijst die BZK op 14 januari publiceerde is te veel gericht op de implementatie van instrumenten en te weinig op de tevredenheid van burgers over de dienstverlening in het algemeen, vindt KING.

De Nederlandse gemeenten komen er op de lijst niet echt goed af, was het ermee vergezeld gaande commentaar van BZK. Ze laten nog te veel afspraken over e-dienstverlening uit NUP en bestuursakkoorden liggen.

Maar KING ziet dat anders, want het draait tenslotte om de tevredenheid van de burgers. “Die tevredenheid van burgers over hun gemeente is niet te meten door alleen te kijken naar al dan niet behaalde NUP-doelstellingen op het gebied van elektronische dienstverlening en de gemeentelijke website. KING pleit dan ook voor een nuancering van de checklist.” (FB)

Gerelateerde artikelen

Het belangrijkste overheidsnieuws van de dag

Schrijf je in voor de Binnenlands Bestuur nieuwsbrief

Gerelateerde artikelen

Het belangrijkste overheidsnieuws van de dag

Schrijf je in voor de Binnenlands Bestuur nieuwsbrief

ad comes here

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heeft u al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heeft u al een account? Log in