Vrouwen netwerken zich naar de top
Tijdens het Women INC festival heeft Jolanda Holwerda, hoofdredacteur van Lof (het magazine voor werkende moeders met ambities) een speciale editie van Lof Magazine overhandigd aan de Jeroen Smit, schrijver van het boek 'De Prooi' over de val van de ABN Amro.
Lof brengt deze speciale editie uit ter ere van internationale vrouwendag op 8 maart 2010. Op de oproep van Lof om vrouwennetwerken op de kaart te zetten, kwamen spontaan meer dan 300 inzendingen binnen uit veel verschillende branches. De schrijver gelooft dat vrouwennetwerken een effectief tegenwicht vormen tegen het nog steeds bestaande old boys netwerk.
Tips en tricks
De inzendingen laten zien dat netwerken meer actueel is dan ooit, ook onder drukbezette vrouwen. Holwerda: 'Netwerken is eigenlijk niet meer een op zichzelf staande activiteit. Het wordt door velen beschouwd als een nieuwe manier van werken. Juist vrouwen zijn er goed in om ervaringen te delen en informatie, inspiratie, tips & tricks bij elkaar op te doen.'
Effect
Onderzoek wijst uit dat juist deze 'relaxte' netwerkinstelling interessante carrière mogelijkheden oplevert. 'Ik zie dat vrouwen zich naar de top netwerken, maar dit nog onbewust of in stilte doen. Om het effect van vrouwennetwerken te laten zien te brengen wij deze netwerkspecial uit.
Aantrekkingskracht
Als meer vrouwen de kracht van vrouwennetwerken ervaren, zal de aantrekkingskracht van netwerken vergroot worden en dat werkt dan weer positief en emanciperend voor nog veel meer vrouwen', aldus Holwerda.
Ambitie
Het is vandaag precies een jaar geleden dat Jolanda Holwerda de Joke Smit prijs in ontvangst nam vanwege haar inspanningen om vrouwen te inspireren carrière en gezin te combineren en de ambitie van vrouwen zichtbaar te maken.
Plaats als eerste een reactie
U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.