Keuze maken
Volgens de website verwerken werknemers die regelmatig gebruikmaken van Twitter, Facebook en LinkedIn dagelijks al snel meer dan honderd berichten. Jongere werknemers kunnen hier over het algemeen goed mee omgaan. Zij zijn gewend aan deze enorme stroom van informatie. Voor werknemers van boven de dertig vormt dit echter een probleem. Zij hebben vaak moeite om een keuze te maken uit de informatie die ze toegestuurd krijgen.
Informatiestroom
Ze laten zich als het ware overspoelen en willen met alle informatie die ze ontvangen ook daadwerkelijk iets doen. Jongere werknemers zijn beter in het kiezen welke informatie ze willen gebruiken en wat ze links kunnen laten liggen. Hierdoor houdt deze groep meer grip op de informatiestroom. Dit is belangrijk, want de regie in handen houden, schijnt een belangrijke bijdrage te leveren aan een gevoel van geluk.
Multitasken
Een andere reden waarom het gebruik van sociale media bijdraagt aan een burn-out is dat mensen al gauw gaan multitasken. Om overspannenheid te voorkomen, is het echter beter als medewerkers hun aandacht richten op één taak. Voorkom dus dat ze bezig zijn met het schrijven van een rapport en ondertussen zitten te netwerken op LinkedIn.
Bron: rendement.nl
Burn-out door social media
Steeds meer werknemers maken dagelijks gebruik van Twitter, Facebook, LinkedIn en andere sociale media. Door de enorme informatiestroom die…
Bron: rendement.nl