Geen probleem
Eerder is uit verschillende onderzoeken gebleken dat steeds meer privézaken tijdens werktijd afgehandeld worden doordat men bijvoorbeeld te maken heeft met openingstijden van helpdesks. De compensatie hiervoor in privétijd bleef echter vaak achter. Nu blijkt wel dat een hoog percentage werknemers het geen probleem vindt buiten werktijd de zakelijke mail en social media bij te houden.
Flexibiliteit
Gurth Severien, HR directeur bij Unique: "Het nieuwe werken introduceert een andere manier van werken, waarbij veel flexibiliteit nodig is. Niet voor iedereen is deze omschakeling even makkelijk. Het is goed om te zien dat werknemers hun eigen verantwoordelijkheid nemen. Het 'geven en nemen' van werktijd is meer in balans gebracht en werknemers pakken het bijhouden van zakelijke en privémail op ieder tijdstip op."
Werknemer werkt steeds meer in privétijd
De grens tussen werk en privé vervaagt. Bijna 80 procent van de Nederlandse werknemers checkt buiten werktijd om zakelijke e-mail en…
Gurth Severien, HR directeur bij Unique: "Het nieuwe werken introduceert een andere manier van werken, waarbij veel flexibiliteit nodig is. Niet voor iedereen is deze omschakeling even makkelijk. Het is goed om te zien dat werknemers hun eigen verantwoordelijkheid nemen. Het 'geven en nemen' van werktijd is meer in balans gebracht en werknemers pakken het bijhouden van zakelijke en privémail op ieder tijdstip op."
Gurth Severien, HR directeur bij Unique: "Het nieuwe werken introduceert een andere manier van werken, waarbij veel flexibiliteit nodig is. Niet voor iedereen is deze omschakeling even makkelijk. Het is goed om te zien dat werknemers hun eigen verantwoordelijkheid nemen. Het 'geven en nemen' van werktijd is meer in balans gebracht en werknemers pakken het bijhouden van zakelijke en privémail op ieder tijdstip op."
Reacties: 1
U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Vroeger stuurde je een brief en duurde het 1 a 2 weken voordat je een antwoord kon verwachten. Tegenwoordig wordt van je verwacht dat je 24/7 telefonisch bereikbaar bent en direct op je sms of email reageert, zowel privé als zakelijk!
Ik kan alleen voor mezelf spreken, al denk ik dat velen het met mij eens zijn, als ik zeg dat hier de oorzaak ligt voor bijvoorbeeld het lezen van zakelijke mail in de privé tijd. En dit heeft niets te maken met privé zaken afhandelen in werktijd, want dat gebeurde vroeger ook!
Het grootste nadeel van de nieuwe media / het nieuwe weken is dan ook dat werk en privé steeds meer door elkaar lopen en je eigenlijk niet meer echt aan ontspanning toe kan komen. Zelfs op vakantie worden mensen om mij heen door hun werk gebeld!
En het wordt aldoor absurder: laatst werd ik zakelijk gebeld in privé tijd, wierp dit een paar vragen op, maar kon op mijn vragen geen antwoord worden gegeven want meneer zat op het toilet!
Neem mij niet kwalijk, maar ik vind dat we veel teveel doorschieten!!! Zakelijk en privé moeten weer gescheiden worden, anders gaat het ten koste van onze gezondheid en als we dan ook nog langer moeten doorwerken vooraleer we AOW krijgen ... ik lees steeds meer overlijdensadvertenties van 50 plussers ...