De gemeente wil de dienstverlening met de nota Kwaliteit en Service juist op een hoger plan brengen. Het werd tijd, vindt raadslid Duiven. ‘Als raadslid word je snel geholpen maar als burger niet. Zonder te melden dat ik raadslid was, stuurde ik een mail over een lantaarnpaal die niet brandde. Na vier maanden heb ik de gemeente een mailtje gestuurd waarin ik ze bedankte voor het verhelpen van het probleem maar waarin ik ook meldde dat ik geen reactie had gekregen, ook niet nadat ik ze twee herinneringsmails had gestuurd. Dat mailtje ondertekende ik wel als raadslid, waarna ik na een week later door een ambtenaar werd gebeld.’
Sneller antwoord op e-mail van raadslid
De burgemeester van de gemeente Lingewaard was not amused en de wethouder vond het ‘niet netjes richting het ambtelijk apparaat dat u…
Volgens burgemeester Harry de Vries van Lingewaard waren Duivens ervaringen een uitzondering en generaliseerde ze. Raadslid Duiven: ‘Als het een uitzondering was geweest, was ik daar natuurlijk niet over begonnen. Iedereen mist weleens een mailtje, maar ik krijg regelmatig reacties van mensen die klagen over de gemeentelijke dienstverlening. Op mails naar de burgemeester en de wethouder krijgen ze geen reactie. Ze worden niet serieus genomen.’