Advertentie

'Het lijkt wel Zeeuws-Vlaanderen'

Met de slogan ‘het lijkt wel Zeeuws-Vlaanderen’ denken enkele trotse Zuid-Vlamingen zonder dure campagnes het zuiden van Zeeland op de kaart te kunnen zetten als alternatief voor de drukke Randstad. Bij positieve berichten op internet moet binnenkort steevast deze slogan komen te staan.

15 april 2010
Strategie
Door de slogan op internet bij positieve belevenissen te plaatsen moet ´het goede leven´ aan Zeeuws-Vlaanderen worden gekoppeld. ‘Je kan maar weinig bereiken met dure media zoals advertenties in kranten’, zegt creatief strategist en Zeeuws-Vlaming Koen Verhagen. ‘Dus bedachten we een nieuwe strategie. We vragen mensen die het naar hun zin hebben in Zeeuws Vlaanderen om het te promoten.’

Nieuwe toekomst
Het idee kwam voort uit een samenwerking van bedrijven en overheden in Zeeuws-Vlaanderen genaamd Uwnieuwetoekomst. Deze samenwerking moet de regio promoten. Er werd onder meer gezocht naar manieren om dit te doen. Verhagen bedacht toen de slogan samen met zelfverklaard whiskygoeroe en ondernemer Petra de Boevere en Justien Marseille, die zich anarchist en adviseur van Uwnieuwetoekomst noemt.

Genieten
‘De themaregel kan iedereen gebruiken, die online (of waar dan ook) iets moois tegenkomt. Plaats de regel als commentaar op stukken, waarin de goede dingen van het leven worden beschreven op blogs, Hyves, Facebook of online kranten’, zegt Verhagen op zijn weblog. ‘Dat kan van alles zijn: Eerlijke vinder brengt portemonnee terug. Het lijkt wel Zeeuws-Vlaanderen; Lekker genieten op het terras. Het lijkt wel Zeeuws-Vlaanderen; Ongerepte natuur. Het lijkt wel Zeeuws-Vlaanderen.

Reacties: 5

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

Koen Verhagen / Creatief strateeg
Mooi artikel, maar even een nuance. Je kunt namelijk wel degelijk veel bereiken met 'dure' media, maar in dit specifieke geval niet. Je kunt mensen niet door middel van advertenties overtuigen om naar een andere regio te komen wonen. Daarvoor heb je echt de hulp van de bewoners van de regio nodig. Een bottom-up pull campagne, in plaats van een pushende top-down.

Door het goede leven te claimen als iets typisch Zeeuws Vlaams achtten wij de kans op succes groter dan een push campagne in de media. De claim kunnen we ook op alle mogelijke manieren bewijzen. Het gemeenschappelijke gevoel van trots op de regio en de mensen draagt bovendien bij aan een nog fijner leefklimaat.

Petra de Boevere / ondernemer
Prima artikel hoor, maar ik vind de typeringen van Justien en mezelf wel een beetje raar. Een neutraal artikel schrijven zonder naamsvermelding van de auteur en dan Justien anarchist en mij whiskygoeroe noemen ipv trendanalist en ondernemer is wat vreemd. Je had me ook moeder, vrouw of VVD-lid kunnen noemen in dit geval.
Het lijkt er sterk op dat de auteur van dit artikel door de gekozen typeringen dit initiatief in het belachelijke wil trekken. Dat is niet alleen een beetje jammer, maar had ik van Binnenlands bestuur niet verwacht.
Jofel
Tja, zo lang er zo weinig werk is in die regio blijven mijn vriendin en ik toch echt in de randstad wonen. Helaas overigens, want ik vind het een prachtig, rustig gebied maar zonder werk geen inkomen.
Pieter van der Amsten / Voorlichter
Het drugstoerisme loopt volledig uit de hand. "Het lijkt wel Zeeuws-Vlaanderen." Er zijn totaal geen banen. "Het lijkt wel Zeeuws-Vlaanderen."
A. van den Heuvel / Zelfstandig adviseur
Wat een k*t weer. Het lijkt wel Zeeuws-Vlaanderen.
Advertentie