'Het lijkt wel Zeeuws-Vlaanderen'
Met de slogan ‘het lijkt wel Zeeuws-Vlaanderen’ denken enkele trotse Zuid-Vlamingen zonder dure campagnes het zuiden van Zeeland op de kaart te kunnen zetten als alternatief voor de drukke Randstad. Bij positieve berichten op internet moet binnenkort steevast deze slogan komen te staan.
Door de slogan op internet bij positieve belevenissen te plaatsen moet ´het goede leven´ aan Zeeuws-Vlaanderen worden gekoppeld. ‘Je kan maar weinig bereiken met dure media zoals advertenties in kranten’, zegt creatief strategist en Zeeuws-Vlaming Koen Verhagen. ‘Dus bedachten we een nieuwe strategie. We vragen mensen die het naar hun zin hebben in Zeeuws Vlaanderen om het te promoten.’
Nieuwe toekomst
Het idee kwam voort uit een samenwerking van bedrijven en overheden in Zeeuws-Vlaanderen genaamd Uwnieuwetoekomst. Deze samenwerking moet de regio promoten. Er werd onder meer gezocht naar manieren om dit te doen. Verhagen bedacht toen de slogan samen met zelfverklaard whiskygoeroe en ondernemer Petra de Boevere en Justien Marseille, die zich anarchist en adviseur van Uwnieuwetoekomst noemt.
Genieten
‘De themaregel kan iedereen gebruiken, die online (of waar dan ook) iets moois tegenkomt. Plaats de regel als commentaar op stukken, waarin de goede dingen van het leven worden beschreven op blogs, Hyves, Facebook of online kranten’, zegt Verhagen op zijn weblog. ‘Dat kan van alles zijn: Eerlijke vinder brengt portemonnee terug. Het lijkt wel Zeeuws-Vlaanderen; Lekker genieten op het terras. Het lijkt wel Zeeuws-Vlaanderen; Ongerepte natuur. Het lijkt wel Zeeuws-Vlaanderen.
Door het goede leven te claimen als iets typisch Zeeuws Vlaams achtten wij de kans op succes groter dan een push campagne in de media. De claim kunnen we ook op alle mogelijke manieren bewijzen. Het gemeenschappelijke gevoel van trots op de regio en de mensen draagt bovendien bij aan een nog fijner leefklimaat.