Overslaan en naar de inhoud gaan

Kwaliteitsmonitoring bij het KCC

Kansen voor betere dienstverlening overheidsorganisaties.

KCC

De kwaliteit van dienstverlening is belangrijk voor het vertrouwen van burgers in overheidsorganisaties. De verbeterpunten hierin kun je opsporen met kwaliteitsmonitoring bij het KCC. Doe jij dat nog niet? Lees dan zeker even verder.

Persoonlijk studieadvies

Wilt u weten welke opleiding of training het best bij u past? Vraag dan een persoonlijk studieadvies aan. We nemen dan zo snel mogelijk contact met u op. Heeft u vragen dan kunt u ons ook bereiken via info@bestuursacademie.nl.

Weinig kwaliteitsmonitoring van het klantcontact

TQIS (Trusted Quality & Integrity Solutions) deed landelijk onderzoek naar de gemeentelijke dienstverlening, gericht op het contact via het klantcontactcentrum. Hieruit kwam naar voren dat de meeste gemeenten niet heel actief zijn in het monitoren van klantcontact of dat niet op de juiste manier doen. Er worden weinig gesprekken met inwoners opgenomen. Gebeurt dat wel, dan houdt niet elke gemeente zich aan de regels van de AVG. Bij 24% van de gemeenten worden burgers niet (op tijd) geïnformeerd dat hun telefoongesprekken worden opgenomen. Slechts 8,4% van de gemeenten luistert gesprekken structureel terug om verbeterpunten te signaleren. Ook maakt ongeveer 60% geen gebruik van klanttevredenheidsonderzoeken. En dat is zonde! Want door het doelgericht beoordelen van klantcontact en klantervaringen kun je de organisatorische processen en vaardigheden van medewerkers verbeteren. Dat leidt tot een hogere kwaliteit van de dienstverlening en daarmee tot meer tevreden burgers die vertrouwen hebben in de overheid. 

Persoonlijk studieadvies

Wilt u weten welke opleiding of training het best bij u past? Vraag dan een persoonlijk studieadvies aan. We nemen dan zo snel mogelijk contact met u op. Heeft u vragen dan kunt u ons ook bereiken via info@bestuursacademie.nl.

Aan de slag met het verbeteren van de dienstverlening

Heb jij het gevoel dat de kwaliteit van dienstverlening binnen jouw overheidsorganisatie ook beter kan? En wil je daarom onder andere het klantcontactcentrum verder ontwikkelen? Volg onze opleiding Dienstverlening! In maar twee maanden leer je het toenemende aantal klantcontactkanalen managen en ontdek je hoe je de dienstverlening beter laat aansluiten op de behoeften van de samenleving. Na deze opleiding ben je zelfs in het bezit van een adviesrapport dat direct toepasbaar is op een dienstverleningsvraagstuk binnen jouw organisatie.

In één dag weer helemaal op de hoogte

Op de hoogte blijven van alle relevante wijzigingen en ontwikkelingen in uw vakgebied? Kom naar een van de actualiteitendagen. In één dag bent u weer helemaal bij en weet u wat die ontwikkelingen betekenen voor uw dagelijkse praktijk.

Maatwerk

De Bestuursacademie Nederland organiseert opleidingen en trainingen op maat. Op basis van uw wensen en de leerdoelen in uw organisatie stellen we scherpe opleidings- en trainingsprogramma’s samen. We voeren deze trajecten uit waar en wanneer u dat wenst. Laat uw opleidings- of trainingswensen bij ons achter en we nemen snel contact met u op om de mogelijkheden te bespreken.

Als je nog een stapje verder wilt en de ambitie hebt om een specialist in dienstverlening te worden, dan is onze opleiding Expert Dienstverlening interessant. Na dit programma weet je hoe je verbinding maakt met de samenleving en burgers. Je bent in staat om de processen in jouw organisatie te analyseren, managen en optimaliseren om aan te sluiten op de behoeften van de samenleving. Ook kun je effectief samenwerken in de dynamiek van ketens en netwerken en toch de regie houden over het eigen dienstverleningsproces.

In één dag weer helemaal op de hoogte

Op de hoogte blijven van alle relevante wijzigingen en ontwikkelingen in uw vakgebied? Kom naar een van de actualiteitendagen. In één dag bent u weer helemaal bij en weet u wat die ontwikkelingen betekenen voor uw dagelijkse praktijk.

Maatwerk

De Bestuursacademie Nederland organiseert opleidingen en trainingen op maat. Op basis van uw wensen en de leerdoelen in uw organisatie stellen we scherpe opleidings- en trainingsprogramma’s samen. We voeren deze trajecten uit waar en wanneer u dat wenst. Laat uw opleidings- of trainingswensen bij ons achter en we nemen snel contact met u op om de mogelijkheden te bespreken.

Wil je meer informatie over deze opleidingen of heb je vragen? Dan kun je contact opnemen met een van onze opleidingsadviseurs via 035 20 48 722 of info@bestuursacademie.nl. Ze geven je graag persoonlijk advies. 

Persoonlijk studieadvies

Wilt u weten welke opleiding of training het best bij u past? Vraag dan een persoonlijk studieadvies aan. We nemen dan zo snel mogelijk contact met u op. Heeft u vragen dan kunt u ons ook bereiken via info@bestuursacademie.nl.

In één dag weer helemaal op de hoogte

Op de hoogte blijven van alle relevante wijzigingen en ontwikkelingen in uw vakgebied? Kom naar een van de actualiteitendagen. In één dag bent u weer helemaal bij en weet u wat die ontwikkelingen betekenen voor uw dagelijkse praktijk.

Maatwerk

De Bestuursacademie Nederland organiseert opleidingen en trainingen op maat. Op basis van uw wensen en de leerdoelen in uw organisatie stellen we scherpe opleidings- en trainingsprogramma’s samen. We voeren deze trajecten uit waar en wanneer u dat wenst. Laat uw opleidings- of trainingswensen bij ons achter en we nemen snel contact met u op om de mogelijkheden te bespreken.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heeft u al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heeft u al een account? Log in