Overslaan en naar de inhoud gaan

‘De klant centraal’. KCC Achtkarspelen traint klantgerichtheid.

De gemeente Achtkarspelen is onlangs gestart met een Klantcontactcentrum (KCC). Een team van 10 medewerkers bemant dit nieuwe KCC. Voor het…

Aanpak
Een professionele houding van een KCC-medewerker betekent vraaggericht werken en doorvragen zodat de werkelijke vraag van de klant duidelijk wordt (wat wil de klant en waarom; met welk doel). Verder wordt een professionele KCC-medewerker gekenmerkt door een proactieve houding en zelfstandigheid.

Persoonlijk studieadvies

Wilt u weten welke opleiding of training het best bij u past? Vraag dan een persoonlijk studieadvies aan. We nemen dan zo snel mogelijk contact met u op. Heeft u vragen dan kunt u ons ook bereiken via info@bestuursacademie.nl.

Om dit te bewerkstelligen werd een trainingsprogramma samengesteld bestaande uit drie onderdelen: ‘Klantgericht denken en doen’, ‘Samenwerken met interne klanten’ en ‘Vaardigheden’ (vooral op het gebied van gesprekstechnieken).

Persoonlijk studieadvies

Wilt u weten welke opleiding of training het best bij u past? Vraag dan een persoonlijk studieadvies aan. We nemen dan zo snel mogelijk contact met u op. Heeft u vragen dan kunt u ons ook bereiken via info@bestuursacademie.nl.

De praktijk en wensen van de Gemeente Achtkarspelen stonden voorop bij de samenstelling van het definitieve programma. Voorafgaand aan de training was uitgebreid overleg tussen de trainers en de gemeente Achtkarspelen. Herkenbare praktijkvoorbeelden werden besproken en informatie over afspraken, zoals bijvoorbeeld de Servicenormen werden uitgewisseld. Ook werd veel tijd besteed aan het ontwikkelen van kernwaarden, de kapstok; dat wat de Gemeente Achtkarspelen belangrijk vindt in haar klantcontacten.

In één dag weer helemaal op de hoogte

Op de hoogte blijven van alle relevante wijzigingen en ontwikkelingen in uw vakgebied? Kom naar een van de actualiteitendagen. In één dag bent u weer helemaal bij en weet u wat die ontwikkelingen betekenen voor uw dagelijkse praktijk.

Maatwerk

De Bestuursacademie Nederland organiseert opleidingen en trainingen op maat. Op basis van uw wensen en de leerdoelen in uw organisatie stellen we scherpe opleidings- en trainingsprogramma’s samen. We voeren deze trajecten uit waar en wanneer u dat wenst. Laat uw opleidings- of trainingswensen bij ons achter en we nemen snel contact met u op om de mogelijkheden te bespreken.

De werkwijze was praktijk- en persoonsgericht. Het accent lag op het leren door het doen van oefeningen en was gericht op het aanleren van vaardigheden. Simulatieoefeningen op de eigen werkplek, waarbij gebruik werd gemaakt van een acteur maakten deel uit van de training. De oefensituaties kregen daarmee een realistisch karakter met veel impact op de deelnemers. Gedurende de hele training was er veel aandacht voor individuele feedback van zowel andere deelnemers als van de trainers. De theorie werd in eenvoudige bewoordingen gepresenteerd en ter ondersteuning van de praktijk.

In één dag weer helemaal op de hoogte

Op de hoogte blijven van alle relevante wijzigingen en ontwikkelingen in uw vakgebied? Kom naar een van de actualiteitendagen. In één dag bent u weer helemaal bij en weet u wat die ontwikkelingen betekenen voor uw dagelijkse praktijk.

 

Maatwerk

De Bestuursacademie Nederland organiseert opleidingen en trainingen op maat. Op basis van uw wensen en de leerdoelen in uw organisatie stellen we scherpe opleidings- en trainingsprogramma’s samen. We voeren deze trajecten uit waar en wanneer u dat wenst. Laat uw opleidings- of trainingswensen bij ons achter en we nemen snel contact met u op om de mogelijkheden te bespreken.

Resultaat
Door de training zijn de deelnemers in staat om op een klantgerichte manier om te gaan met vragen van burgers. Ze kunnen daarbij inschatten welke uitwerking het eigen gedrag en houding heeft op een ander. Ook hebben ze meer begrip gekregen en staan ze meer open voor de problemen waarmee burgers te maken kunnen hebben. Jan Willen Vreeze, teamleider van het KCC, over de training: “Dankzij de training van de bestuursacademie zijn we ons meer bewust geworden van onze interactie met de klant en zijn we als team naar elkaar toe gegroeid.”

 

Meer informatie?
Wilt u meer informatie over deze training of de incompany mogelijkheden? U kunt contact opnemen met Judith Berendsen, programmamanager, telefoon 06 55 85 24 21 en per e-mail j.berendsen@bestuursacademie.nl.

Persoonlijk studieadvies

Wilt u weten welke opleiding of training het best bij u past? Vraag dan een persoonlijk studieadvies aan. We nemen dan zo snel mogelijk contact met u op. Heeft u vragen dan kunt u ons ook bereiken via info@bestuursacademie.nl.

In één dag weer helemaal op de hoogte

Op de hoogte blijven van alle relevante wijzigingen en ontwikkelingen in uw vakgebied? Kom naar een van de actualiteitendagen. In één dag bent u weer helemaal bij en weet u wat die ontwikkelingen betekenen voor uw dagelijkse praktijk.

Maatwerk

De Bestuursacademie Nederland organiseert opleidingen en trainingen op maat. Op basis van uw wensen en de leerdoelen in uw organisatie stellen we scherpe opleidings- en trainingsprogramma’s samen. We voeren deze trajecten uit waar en wanneer u dat wenst. Laat uw opleidings- of trainingswensen bij ons achter en we nemen snel contact met u op om de mogelijkheden te bespreken.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heeft u al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heeft u al een account? Log in