Waarom het Nijmegen en Eindhoven wel lukt wat andere steden niet voor elkaar krijgen: snel honderden flexwoningen bouwen.
De formerende partijen plaatsen vraagtekens bij de Lelylijn, maar voor Johan Hamster staat de meerwaarde van het spoor niet ter discussie.
Vier Achterhoekse gemeenten zochten elkaar op om statushouders te kunnen huisvesten.
De omvangrijke stelselwijziging betekent volgens Bart Jan van Ettekoven waarschijnlijk ‘honderden nieuwe rechtsvragen op ons bordje.’
Ruim 2.000 kilometer dijktraject voldoet niet aan de veiligheidsnorm.
Willen gemeenten zeggenschap over de inhoud van reclame, dan moeten ze lobbyen bij het rijk, aldus advocaat omgevingsrecht Anita Nijboer.
‘Trans personen zijn zich vaak niet bewust van alle consequenties. De ambtenaar van de burgerlijke stand moet hen daarover voorlichten.’
In het Klimaatakkoord is afgesproken dat gemeenten de regie hebben in de energietransitie in de gebouwde omgeving.
Bij gas en elektra zijn er publieke netbeheerders. Bij warmte niet. ‘Dat is de ontbrekende schakel’, zegt Lot van Hooijdonk (VNG).
De nieuwe Rotterdamse ombudsvrouw Marianne van den Anker wil korte metten maken met de 'lokettenjungle' in haar stad