Waarom het Nijmegen en Eindhoven wel lukt wat andere steden niet voor elkaar krijgen: snel honderden flexwoningen bouwen.
Gemeenten hebben meer oog voor dierenwelzijn dan een decennium geleden.
De kosten voor het ontwikkelen van standplaatsen zijn voor gemeenten nauwelijks op de brengen.
Ruim 2.000 kilometer dijktraject voldoet niet aan de veiligheidsnorm.
In Haarlem helpen (oud-)ondernemers samen met de gemeente en een corporatie dakloze jongeren aan een stabiele woonplek.
Voor andere zware voertuigen gelden minder strenge emissiedoelen.
Gemeenten moeten buurtbewoners faciliteren om de sociale infrastructuur te versterken, betogen twee adviesraden.
‘Reguliere’ woningzoekenden in Utrecht kwamen de afgelopen weken nauwelijks aan de beurt, maar worden nu bediend met nieuwe flexwoningen.
De Woningbouwimpuls, waar tot nu vooral grotere steden van profiteerden, is nu ook beschikbaar voor kleine gemeenten.
De wereld van de waterschapsbesturen is geen hengstenbal meer, maar vrouwen zijn sterk ondervertegenwoordigd.