Innovatieve AI-gestuurde postafhandeling in Sociaal Domein
Verder versnelt dienstverlening met MAIT.

Bij Verder geloven we dat innovatie de sleutel is tot betere dienstverlening. Onze nieuwste ontwikkeling is MAIT – een geavanceerde AI-oplossing die de verwerking van fysieke post en e-mail nog efficiënter maakt op ons eigen cliëntvolgsysteem Flow. Dankzij MAIT kunnen we de administratieve last drastisch verminderen, waardoor onze collega’s meer tijd hebben voor wat er echt toe doet: mensen helpen. Juist nu, in een tijd waarin de schuldenproblematiek (door bijvoorbeeld inflatie en hoge energiekosten) weer toeneemt, zetten we in op slimme technologie om sneller en efficiënter te werken.
Zo helpen wij gemeenten
Wij zijn expert in het organiseren van de administratieve processen rond Wmo en jeugdhulp en zorgen ervoor dat gemeenten minder fouten maken en efficiënter werken. De verplichte, financiële verantwoording van zorginzet maken wij snel in orde, op locatie of op afstand met een zelf ontwikkelde applicatie. We kunnen ook het hele backoffice-proces van een gemeente optimaliseren. Meer informatie.
Wat is MAIT?
MAIT – je spreekt het uit als het Engelse mate (maatje) – is een innovatieve combinatie van Optical Character Recognition (OCR) en AI. OCR is een krachtige technologie die tekst en informatie direct uit documenten haalt. Maar wat MAIT echt uniek maakt, is de toevoeging van AI. Dit zelflerende systeem gebruikt slimme algoritmen om gegevens niet alleen te herkennen, maar ook te interpreteren en categoriseren. Hierdoor worden processen niet alleen sneller, maar ook slimmer.
Zo helpen wij gemeenten
Wij zijn expert in het organiseren van de administratieve processen rond Wmo en jeugdhulp en zorgen ervoor dat gemeenten minder fouten maken en efficiënter werken. De verplichte, financiële verantwoording van zorginzet maken wij snel in orde, op locatie of op afstand met een zelf ontwikkelde applicatie. We kunnen ook het hele backoffice-proces van een gemeente optimaliseren. Meer informatie.
Slimme verwerking in 4 fasen
De implementatie van MAIT verloopt in vier zorgvuldig geplande fasen. Elke stap brengt ons dichter bij een naadloze en volledig geautomatiseerde postafhandeling:
Detachtering en advies
Consultants van Verder zijn nauw betrokken bij het primaire proces van gemeenten. Ze weten wat werken bij een gemeente inhoudt. Onze consultants adviseren bijvoorbeeld over data, vroegsignalering, energietoeslag, beleidsondersteuning, preventie en voorlichting of de nieuwe Wet aanpak meervoudige problematiek sociaal domein (Wams). Meer informatie.
Schuldenknooppunt
Wij hebben ons aangesloten bij het schuldenknooppunt, en hopen de doorlooptijden van de schuldhulpverleningstrajecten nog meer te verkorten. Uniek is dat wij het schuldenknooppunt gaan koppelen aan onze eigen applicatie, Flow. Dit betekent dat onze collega's via ons eigen systeem verzoeken kunnen sturen naar schuldeisers om zo een compleet beeld te kunnen krijgen. Direct hulp? Neem contact op.
- Fase 1 Flow herkent fysieke poststukken automatisch en koppelt deze direct aan het juiste dossier.
- Fase 2 Betalingen en vorderingen worden herkend, en relevante informatie wordt direct uit de documenten gehaald en ingevuld in de juiste velden binnen Flow.
- Fase 3 MAIT introduceert een prioriteitssysteem dat de urgentie van elk poststuk bepaalt. Denk aan directe actie bij uithuiszettingen of energieafsluitingen.
- Fase 4 Alles wat MAIT kan met fysieke post, wordt doorgevoerd naar de verwerking van e-mails. Een totaaloplossing voor alle binnenkomende correspondentie.
Innovatie van onze dienstverlening
Verder is al jaren een toonaangevende partner in budgetbeheer, schuldhulpverlening en beschermingsbewind. Onze expertise in IT maakt ons uniek. Dankzij ons eigen systeem Flow en een sterk intern IT-team zijn we niet afhankelijk van externe softwareleveranciers. Dit stelt ons in staat om technologieën zoals MAIT volledig in eigen beheer te ontwikkelen en te optimaliseren.
Detachtering en advies
Consultants van Verder zijn nauw betrokken bij het primaire proces van gemeenten. Ze weten wat werken bij een gemeente inhoudt. Onze consultants adviseren bijvoorbeeld over data, vroegsignalering, energietoeslag, beleidsondersteuning, preventie en voorlichting of de nieuwe Wet aanpak meervoudige problematiek sociaal domein (Wams). Meer informatie.
Met MAIT tonen we opnieuw aan dat innovatie geen doel op zich is, maar een middel om echte impact te maken. Door administratieve processen te automatiseren, kunnen we de snelheid en kwaliteit van onze dienstverlening verhogen. Maar belangrijker nog: we creëren ruimte voor persoonlijke aandacht voor de cliënt.
Schuldenknooppunt
Wij hebben ons aangesloten bij het schuldenknooppunt, en hopen de doorlooptijden van de schuldhulpverleningstrajecten nog meer te verkorten. Uniek is dat wij het schuldenknooppunt gaan koppelen aan onze eigen applicatie, Flow. Dit betekent dat onze collega's via ons eigen systeem verzoeken kunnen sturen naar schuldeisers om zo een compleet beeld te kunnen krijgen. Direct hulp? Neem contact op.
Vooruitkijken
MAIT is meer dan een technische innovatie. Het is een belofte aan onze cliënten en opdrachtgevers: we blijven ons inzetten voor oplossingen die echt verschil maken. Of het nu gaat om het versnellen van postafhandeling, het ondersteunen van urgente hulpvragen, of het bieden van rust en overzicht in moeilijke tijden. Verder loopt met ontwikkelingen voorop in het sociaal domein – en met MAIT zetten we die lijn krachtig voort.
Meer weten?
Neem gerust vrijblijvend contact met ons op.

6131 GD Sittard
Zo helpen wij gemeenten
Wij zijn expert in het organiseren van de administratieve processen rond Wmo en jeugdhulp en zorgen ervoor dat gemeenten minder fouten maken en efficiënter werken. De verplichte, financiële verantwoording van zorginzet maken wij snel in orde, op locatie of op afstand met een zelf ontwikkelde applicatie. We kunnen ook het hele backoffice-proces van een gemeente optimaliseren. Meer informatie.
Detachtering en advies
Consultants van Verder zijn nauw betrokken bij het primaire proces van gemeenten. Ze weten wat werken bij een gemeente inhoudt. Onze consultants adviseren bijvoorbeeld over data, vroegsignalering, energietoeslag, beleidsondersteuning, preventie en voorlichting of de nieuwe Wet aanpak meervoudige problematiek sociaal domein (Wams). Meer informatie.
Schuldenknooppunt
Wij hebben ons aangesloten bij het schuldenknooppunt, en hopen de doorlooptijden van de schuldhulpverleningstrajecten nog meer te verkorten. Uniek is dat wij het schuldenknooppunt gaan koppelen aan onze eigen applicatie, Flow. Dit betekent dat onze collega's via ons eigen systeem verzoeken kunnen sturen naar schuldeisers om zo een compleet beeld te kunnen krijgen. Direct hulp? Neem contact op.