ruimte en milieu / Partnerbijdrage

Reputation Award: award voor sterkste reputatie van Nederland

Reputation Award± Award voor sterkste reputatie van Nederland

29 februari 2016

Philips voor negende keer op rij winnaar

Splitsing van het bedrijf of niet, Philips is voor de negende keer aan de haal gegaan met de award voor sterkste reputatie van Nederland. Dit blijkt een studie van het Reputation Institute in samenwerking met RSM.

De studie keek gedurende 2015 naar de reputaties van de 30 grootste Nederlandse bedrijven en vroeg het Nederlands publiek in welke mate zij de bedrijven vertrouwen en respecteren, en waarom een merk wordt bewonderd. Innovatie, zijn relevante producten en diensten, de prettige werkomgeving en activiteiten op het gebied van verantwoord en transparant zaken doen, maatschappelijk ondernemen en investeringsbereidheid zijn de elementen die worden herkend en geprezen. De internationale reputatiestudie wordt al 16 jaar uitgevoerd en kijkt naar de 30 tot 50 grootste bedrijven in 32 landen.

RSM-professor Cees van Riel: ‘Bedrijven die in staat zijn hun bedrijfsmodel keer op keer actueel en betekenisvol te houden, worden beloond met een hogere reputatie. Philips doet dit nu negen keer achter elkaar en is daarmee wederom de terechte winnaar van 2016.’

Frans van Houten, chief executive officer van Koninklijke Philips, over de winst: ‘Ik ben heel trots dat Philips de toppositie in de lijst van de Reputation Institute inneemt voor de negende keer, dat is wederom een record. Dit jaar vieren wij ons 125-jarig jubileum en een sterke reputatie biedt een solide basis voor een succesvolle toekomst van onze organisatie.’

Plaats als eerste een reactie

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.