of 62236 LinkedIn

Den Haag steekt 65 miljoen in nieuw fietsbeleid

De fiets moet in twintig jaar tijd het belangrijkste vervoersmiddel worden in Den Haag. Die ambitie heeft de gemeente woensdag uitgesproken. Om die waar te maken, steekt de stad de komende vijf jaar 65 miljoen euro in onder andere nieuwe fietsroutes en het verbeteren van paden en kruispunten.
1 reactie

De fiets moet in twintig jaar tijd het belangrijkste vervoersmiddel worden in Den Haag. Die ambitie heeft de gemeente woensdag uitgesproken. Om die waar te maken, steekt de stad de komende vijf jaar 65 miljoen euro in onder andere nieuwe fietsroutes en het verbeteren van paden en kruispunten.

Stalling

Verder komen er op veertig plekken nieuwe voorzieningen om fietsen te stallen. In wijken waar nu nog niet zoveel gefietst wordt, investeert de gemeente in fietslessen en fietsservicepunten. Ook kunnen kunnen kinderen in samenwerking met het kinderfietsenplan van de ANWB een opgeknapte tweedehands fiets krijgen.

 

Keuze

In 2040 wil Den Haag 50 procent meer fietsbewegingen realiseren. 'Het moet voor steeds meer mensen een makkelijke en vanzelfsprekende keuze worden om de fiets te pakken voor korte ritjes in de stad en de middellange afstand in de regio', zegt wethouder Robert van Asten. 'We kiezen met deze aanpak daarom heel nadrukkelijk voor een samenhangende aanpak, waarbij 'harde' infrastructurele maatregelen - veilige fietsroutes en voldoende goede fietsenstallingen - hand in hand gaan met 'zachte' maatregelen om zo fietsen te stimuleren en nieuwe doelgroepen te bereiken.' (ANP)

Verstuur dit artikel naar Google+

Gerelateerde artikelen

Reageer op dit artikel
















Even geduld a.u.b.

Reactie op dit bericht

Door Jos Brouwer (Senior beleidsmedewerker) op
Nu ook nog een vergelijkbare inzet voor de voetganger, zodat Den Haag tegelijkertijd kan verdichten, vergroenen en verduurzamen.

Vacatures

De nieuwste whitepapers

Van onze partners