Advertentie
financiën / Nieuws

Kosten omstreden logo Maasdriel niet duidelijk

Het nieuwe logo van de gemeente Maasdriel houdt de plaatselijke gemoederen behoorlijk bezig. Waren er eerder al vraagtekens gezet bij de timing en de uitbesteding van het nieuwe logo, nu krijgt de VVD-fractie maar geen antwoord op de vraag wat de operatie heeft gekost.

16 februari 2010
Debacle
‘De burgemeester verzekerde mij dat ik voor 9 februari, binnen vier weken, antwoord zou krijgen op mijn vragen, maar dat is niet gebeurd’, aldus VVD-raadslid Frits van Endhoven. Tijdens een interpellatiedebat vroeg hij om opheldering. ‘Dat liep uit op een debacle. Ik kreeg geen antwoord, omdat onduidelijkheid was over wie er politiek verantwoordelijk is voor dit onderwerp.’ De antwoorden zouden nu op 24 februari binnen moeten zijn.


Poppenkast

‘Ik heb niets aan deze poppenkast’, aldus Van Endhoven over de verantwoordelijkheidsvraag. ‘Er is behoorlijk wat ophef over het nieuwe logo. Waarschijnlijk vindt het college het niet zo prettig dit voor de verkiezingen te behandelen.’

 

Walgelijk
Van Endhoven noemt het nieuwe logo 'extreem walgelijk'. ‘Het misstaat niet op een pak melk.’ Naast de kosten van de operatie wil hij weten hoeveel oud materiaal is weggegooid en wie de opdracht voor het logo heeft gegeven. ‘Het oude logo moet onder meer van het briefpapier gehaald en van gebouwen gesloopt worden. Een hele operatie dat veel kosten met zich meebrengt.’

 

Timing
Toch is het 'point of no return' al voorbij, vindt Van Endhoven, al kent hij niemand die positief is over het logo. Het zou op de “M” van McDonalds lijken. Voor hem is het niet per se een verkiezingsitem. ‘Ze kunnen mij de timing niet verwijten. Het college komt kort voor de verkiezingen met het logo. Het is mijn rol als raadslid dit te controleren.’

 

Verkiezingen
Burgemeester Boerma-Van Doorne (CDA) heeft zich in het debat geëxcuseerd voor het feit dat meer tijd nodig is voor de beantwoording. ‘Het is niet aan mij te bepalen of het raar is dat het college nog niet weet wie er verantwoordelijk is’ , aldus een gemeentewoordvoerder. ‘De raadsvragen worden nog besproken.’ Hij weet niet of verkiezingsoverwegingen een rol spelen bij het uitstel. Het college is wel tevreden met het logo. ‘Dat is een kwestie van smaak.’

Reacties: 8

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

Criticus - NL
Waar zijn de heraldische wapens van voorheen, met een sterke zweem van nostalgie en historie. De moderne kleurencombinaties en harde lijnvoering past toch helemaal niet bij een oud instituut als een gemeente. (ook al is deze samengevoegd of ge-herindeeld)
H.A.Decker / adviseur.
Een dergelijk logo past gewoon in deze tijd van privatiseren en fusies. Dus mag het wat kosten, het wordt gewoon ten laste gebracht uit de "zout" overschotten.
Langzaam glijden we af, gek he?
Wiet ten Doeschate / directeur ixad-communicatie en vormgeving. Maastricht
Mooi of lelijk is uiteraard een kwestie van smaak, maar een raadslid dat zegt dat de 'M' van Maasdriel op die van MacDonalds lijkt zou zich moeten onthouden van uitspraken over vormgeving.
Wiet ten Doeschate / directeur ixad-communicatie en vormgeving. Maastricht
HERSTEL McDonalds... (en dat voor iemand die in de reclame zit)
Frits van Endhoven / Account Director en Raadslid
Beste Wiet, voor iemand die in de reclame zit, leest u slecht ...... Ik zeg niet dat de M op de M van McDonalds lijkt. Ik zeg 'het zou op de M van McDonalds lijken'. Een nuance, maar wel een belangrijke. Het is een veelgehoorde opmerking onder de Maasdrielse bevolking!
H.A.Decker / adviseur.
als het al ergens op lijkt, lijkt het op een M, dat wel, en dat is al knap genoeg. De M van Metro of Mcbroodje wat een geMuts. Te triest voor Moorden.
H Visser / Burger
Belachelijk dat de gemeente die gewoon over de koppen van de burger geld over de balk gooit. Kan iemand me vertellen wat de meerwaarde is van de nieuwe huisstijl en het zgn Logo. Ik begrijp er niets van dat in deze tijd gemeenten zich bezig houden met dit soort onzin. Ga besturen ipv spelen en de flitsende gemeente uithangen. Want er zijn dingen die met voorrang aandacht verdienen . En er was niets mis met oude logo en huisstijl
Dankhoff / criticus
Bij gebrek aan inhoudelijke kwaliteiten grijpt de heersende politieke elite vaak naar middelen om de burger/de kiezer wederom te verleiden. De vorm wordt dan met andere woorden boven de inhoud gesteld. Qua timing (vlak voor de verkiezingen) is dit niet meer dan propaganda die gelukkig aan de kaak wordt gesteld.
Advertentie