Advertentie
digitaal / Nieuws

MijnZaken geeft inzicht in aanvragen bij de overheid

MijnZaken is een track and trace-service voor aanvragen bij de overheid. De dienst is opensource beschikbaar en voorkomt herhaalverkeer.

21 februari 2023
MijnZaken geeft inzicht in de status van een aanvraag
Digitale Overheid

Is het nieuwe paspoort op tijd klaar voor de vakantie? Wanneer weet ik of ik recht heb op een gemeentesubsidie voor mijn verduurzamingsplannen? De nieuwe digitale dienst MijnZaken werkt als een soort track and trace-service voor aanvragen bij de overheid.

Verandermanager Concerncontrol Directie P&O

JS Consultancy
Verandermanager Concerncontrol Directie P&O

Algemeen directeur

Partners At Work in opdracht van WVS
Algemeen directeur

Common Ground

MijnZaken brengt de status van een aanvraag in kaart voor inwoners, ondernemers en gemeentelijke medewerkers, bijvoorbeeld bij een toeslag, subsidie of vergunning. De dienst werkt volgens de makers ook als er meerdere overheidsorganisaties zijn betrokken. MijnZaken is ontwikkeld vanuit Omnichannel, Common Ground en de standaard Zaakgericht Werken. De dienst is opensource beschikbaar.

Status opvragen

De track and trace-service geeft duidelijkheid in welk stadium de aanvraag zich bevindt: intake, behandelen, besluiten of bekend maken. Inwoners kunnen de status ook telefonisch of bij de balie opvragen. Doordat gemeentelijke medewerkers toegang hebben tot MijnZaken, zijn ze minder tijd kwijt aan vragen en wordt veel herhaalverkeer voorkomen.Gebruikersvriendelijke, begrijpelijke en transparante dienstverlening is een kernpunt in de Werkagenda Waardengedreven Digitaliseren.

Startgids

Gemeenten die MijnZaken willen gebruiken kunnen de Startgids MijnZaken Service downloaden. In de startgids lees je onder andere wat er komt kijken bij het testen, bouwen en implementeren van MijnZaken.

Plaats als eerste een reactie

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

Advertentie