Advertentie
digitaal / Nieuws

IND vernieuwt bedrijfsvoering

De Immigratie- en Naturalisatie Dienst (IND) gaat haar bedrijfsprocessen en ondersteunende informatievoorziening ingrijpend vernieuwen. De dienst wil klantgerichter en efficiënter worden, aldus CIO Hans Blokpoel. De dienst gaat deze vernieuwing doorvoeren met ondersteuning van Ordina, Accenture en Quint, zo maakten de vier gisteren bekend.

05 maart 2008

De Immigratie- en Naturalisatie Dienst (IND) gaat haar bedrijfsprocessen en ondersteunende informatievoorziening ingrijpend vernieuwen. De dienst wil klantgerichter en efficiënter worden, aldus CIO Hans Blokpoel. De dienst gaat deze vernieuwing doorvoeren met ondersteuning van Ordina, Accenture en Quint, zo maakten de vier gisteren bekend.

De IND zal de komende tijd zijn bedrijfsprocessen herinrichten, nieuwbouw van zijn systemen oppakken en het bijbehorende verandermanagement voeren. Hans Blokpoel, naast CIO lid van de hoofddirectie van de IND, legt uit: “De IND staat aan de vooravond van een grote vernieuwing. Klantgericht, efficiënt, effectief en flexibel zijn daarbij de kernwoorden van het programma ‘IND bij de Tijd’. Deze aanbesteding betreft de herinrichting van de bedrijfsprocessen en de vernieuwing van de informatievoorziening.”

“Vreemdelingenbeleid is een dynamisch beleidsterrein waardoor wijzigingen in wet- en regelgeving snel verwerkt moeten kunnen worden. Flexibiliteit en beheersing in de oplossing en de implementatie is daarom heel belangrijk. Met deze aanbesteding hebben we partijen gezocht die ons helpen deze visie te verwezenlijken. Onderdeel van de aanbesteding was een zogenaamde Proof of Technology, waarin partijen hebben laten zien dat hun oplossing ook echt werkt. Uiteindelijk heeft de IND de oplossing geselecteerd die het beste bij de opgave van de IND past,” aldus Blokzijl in het persbericht.

Plaats als eerste een reactie

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

Advertentie