digitaal / Partnerbijdrage

Hoe digitaliseer je om de burger heen?

Actualiteitendiner: hoe digitaliseer je om de burger heen? Digitalisering is een mooie kans om burgers klantgerichter van dienst te zijn. Hoe?

31 oktober 2017
Digitalisering is een mooie kans om burgers klantgerichter van dienst te zijn. Hoe? Daarover verschillen de meningen, zo bleek tijdens het actualiteitendiner dat Centric en Blommestein Groep organiseerden over digitalisering en dienstverlening.

Stakeholders uit alle lagen van de lokale overheid kwamen bij elkaar om de samen de fundamenten voor de informatiegedreven overheid te verkennen. Moet je een werkwijze landelijk opleggen aan je medewerkers? Of is het beter om samen met de medewerkers een werkwijze te bedenken die past bij je gemeente? Is het een kwestie van gewoon uitproberen en kijken wat werkt?

Daarmee worstelden directeuren bedrijfsvoering/publiekszaken en gemeentelijk bestuurders. Het einddoel is voor iedereen helder: dienstverlening waarin de burger centraal staat. Waarin hij zelf zijn eigen gegevens kan beheren en zelf verantwoordelijk is voor de gevolgen van zijn handelen.


Bekijk het magazine

De Actualiteitendiners zijn een serie kleinschalige en inhoudelijke dinerdialogen met een bijzondere mix van deelnemers en onderwerpen. In dit derde e-Magazine over de Actualiteitendiners ligt de focus op het thema Dienstverlening. Lees het magazine!

Contact

Silvia Thape, Communicatieadviseur

+31 6 10 93 57 21 / silvia.thape@centric.eu

Plaats als eerste een reactie

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.