Advertentie
digitaal / Nieuws

Burgers chatten met gemeente Groningen

Burgers kunnen sinds kort op de website van de gemeente Groningen chatten met gemeentelijke medewerkers.

13 maart 2008

Burgers kunnen sinds kort op de website van de gemeente Groningen chatten met gemeentelijke medewerkers.

Gemiddeld zeventig burgers per dag maken gebruik van de chatmogelijkheid op de website. De meeste chatgesprekken worden ’s ochtends gevoerd en de meeste vragen gaan over burgerzaken. Van de gebruikers zou 82 procent een volgende keer weer gebruik maken van de chat, zo zegt de gemeente.

De gemeente ziet het chatkanaal als een belangrijke aanvulling van haar dienstverlening. Jetta Post, projectleider voor de gemeente Groningen en medeverantwoordelijk voor het verbeteren van de dienstverlening en bereikbaarheid: “Chatten is een laagdrempelige manier om contact te leggen. Eén muisklik is al genoeg. Bij chatten is er sprake van direct één-op-één contact, waardoor het erg lijkt op verbale communicatie. Chatten is toegankelijk, gemakkelijk en verbluffend eenvoudig. Bovendien is dit communicatiekanaal bij uitstek geschikt voor doven en slechthorenden.” (MV)

Plaats als eerste een reactie

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

Advertentie