Advertentie

Limburg niet duidelijk voor buitenland

Bedrijven en toeristen uit het buitenland hebben geen goed beeld van Limburg. Dat komt omdat de gemeenten en de provincie niet met dezelfde boodschap de grens overgaan. Soms profileert men zich met ‘Maastricht Region’, dan weer met ‘South-Limburg’ en soms simpelweg met 'Limburg'. En dat is verwarrend.

30 maart 2010
Internationaal
‘Het werk van de verschillende partijen zoals VVV’s, gemeenten en provincie is prima', zegt Wim Ortjens van stichting Regiobranding Zuid-Limburg. 'Met alleen onze organisatie trekken we al 55 duizend buitenlandse bezoekers naar de provincie. Maar vooral internationaal kan het nog een stuk beter. Als iedereen de krachten bundelt is er nog veel meer te winnen.'

South-Limburg
Momenteel is er weinig eenheid bij het presenteren van de regio als merk. De provincie profileert zich met ‘Limburg’, de VVV’s met ‘South-Limburg’ en de stichting Regiobranding met ‘Maastricht Region’. In het jaarverslag van Regiobranding Zuid-Limburg is te lezen dat de verdeeldheid de effectiviteit in de weg staat. De provincie neemt nu de leiding en laat onafhankelijk onderzoek doen naar het promotiewerk.

 

Maastricht Region
Ondertussen speelt er tussen de Limburgse steden Maastricht en Heerlen ook nog eens een sloganconflict. Maastricht doet aan regionale promotie met de kreet ‘Maastricht Region’, maar daar is buurgemeente Heerlen allerminst blij mee. Ook de provincie Limburg erkent een probleem te hebben met haar eigen naam: ‘In het buitenland kent men Limburg niet’, aldus een woordvoerder van de provincie.

 

Plaats als eerste een reactie

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

Advertentie