bestuur en organisatie / Partnerbijdrage

Peter Ritzen geeft toelichting op klanttevredenheid binnen gemeenten op radio 1

In het programma Premtime van de NTR heeft Peter Ritzen, organisatieadviseur bij de Bestuursacademie Nederland, een toelichting gegeven op de kwaliteit van dienstverlening binnen gemeenten en de mate waarin klantgericht wordt gehandeld.

26 januari 2012

In het programma discussieert Prem Radhakishun met luisteraars, Albert Meesters, Hoofd Dienstverlening en Willy Bos Teamleider Frontoffice binnen de gemeente Enschede,  de meest klantvriendelijke gemeente van Nederland volgens de benchmark Publieksdienstverlening van de Vereniging Nederlandse Gemeenten (VNG), over de wijze waarop de dienstverlening binnen gemeenten geoptimaliseerd kan worden.

Peter Ritzen geeft onder andere uitleg over het feit dat er geen landelijke richtlijnen zijn als het gaat om klanttevredenheid, omdat gemeenten nog steeds autonoom opereren. Daarnaast gaat bij in op de verschillende rollen van burgers en de wijze waarop gemeenten daarmee omgaan.

U kunt het programma Premtime terugluisteren via de website van radio 1.

Plaats als eerste een reactie

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.